Ferrari 488 Challenge: Značkový pohár nyní s turbem

Závodní speciál 488 Challenge nahrazuje model 458. Nejen značkový pohár Ferrari, ale i sérii GT a slavné Le Mans bude vzpínající se kůň absolvovat s přeplňovaným motorem.

Nové okruhové Ferrari bylo představeno na akci Finali Mondiali, kde se setkávají nejváženější klienti a fanoušci značky ze závodního i silničního prostředí.

Původ vozu hledejme v modelu 488 GTB. Vůz pohání stejný osmiválec o objemu 3,9 litru a výkonu 670 koňských sil, dostal však jiné mapování. Převodovka F1 DCT byla upravena tak, že je vůz schopen akcelerovat z nuly na maximální otáčky na čtvrtý rychlostní stupeň za pouhých šest sekund. Převody jsou tedy zkráceny, což odpovídá čistě závodnímu použití automobilu. Celková hmotnost pohonného ústrojí klesla o 19,7 kg a dalších 8,5 kg uspoří výfukový systém.

Zajímavosti | Sportovní auta | Fascinace | Ferrari

Pětistý kousek LaFerrari se prodal za neskutečnou cenu 177,5 milionu Kč

Úprav se dočkal také podvozek, který dostal závodní nastavitelné komponenty a jinou geometrii. Pozměněná aerodynamika přináší vozu větší přítlak. Díky těmto úpravám mohla novinka na zkušební okruhu Fiorano v Maranellu porazit předchůdce, jímž je 458 Challenge Evo.

Známý ovladač manettino byl také pozměněn. V silničních variantách díky režimům rain, sport, race či DSC off upravuje celkové chování vozu, především kontrolu trakce. Tento úkol si zachovává i ve své závodní verzi, kde je však zdvojen. Pravé manettino upravuje „kdy“, zatímco levé manettino rozhodne „jak“ moc zasáhne elektronická výpomoc.

Do závodního vozu se také poprvé dostal systém Slip Slip Control, který ve spolupráci s elektronickým diferenciálem a chytrou kontrolou trakce poskytuje maximální trakci na výjezdu ze zatáčky.

Fascinace | Ferrari

Ferrari připravilo 70 historických zbarvení k 70. výročí automobilky

Historie značkového poháru Ferrari Challenge není příliš dlouhá. První závod se uskutečnil až v roce 1992. Soutěží zde vždy identické tovární vozy s osmiválcem uprostřed. Od modelu 348 přes 355, 360, 430 a 458. Nyní se tedy přezbrojuje na 488.

Odvozené 488 GTE se zúčastní i závodů série GT a vytrvalostních závodů FIA World Endurance Series.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků