Ferrari 458 Speciale: italská specialita živě

Nebude to dlouho trvat a po frankfurtském šílenství se zase vše pomalu vrátí do zajetých kolejí. Postupně jsme si představili řadu novinek, které byly na autosalonu k vidění, nicméně na jednu se zatím ještě nedostalo a byla by škoda se u ní nezastavit. Nejde o nic menšího, než o upravené Ferrari 458 Italia, které se v Německu ukázalo v provedení 458 Speciale.

Sportovní auta | Autosalony | Kupé | Premiéry | Frankfurt 2013 | Ferrari

Ferrari 458 Speciale: 605 italských koní je venku

Novinka se od Italie liší doplňky na karoserii a zaručeně ji poznáte podle modrobílého pruhu táhnoucího se přes celou karoserii. Nechybí pak ani aktivní aerodynamika. Jakkoliv je třeba právě kombinace barev nebo design samotného auta občas terčem kritiky, nic to nemění na faktu, že živě tohle Ferrari vypadá skvěle. Prostě supersport jak se sluší a patří. V interiéru našla své uplatnění ve velké míře Alcantara a samozřejmostí jsou sportovní skořepinová sedadla.

Tím nejpodstatnějším je ale technika. Ferrari 458 Speciale je o 90 kg lehčí (1290 kg). Maximální výkon posílil na 605 koní (9000 ot./min), točivý moment vrcholí na hodnotě 540 Nm (6000 ot./min). Stovku zvládá tohle Ferrari za tři sekundy, za 9,1 s je na 200 km/h. Maximální rychlost činí 325 km/h.

Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2004
Stav: 155 281 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2004
Stav: 164 163 km
Cena: 65 000 Kč
Škoda Octavia 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 98 100 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků