Ferrari 458 Speciale Aperta je jen pro 499 boháčů

Při pohledu na každé nové Ferrari si říkáme, že žijeme v permanentní chudobě. Ferrari se nenakupuje tak, že přepočítáváte, jestli na to máte a zda vyjdete do další výplaty. Prostě řeknete komorníkovi, ať to zařídí. Nepatříme však mezi 499 šťastlivců, na které se s novým Ferrari 458 Speciale Aperta dostane. Takže můžeme pouze slintat nad obrázky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Otevřený model sice přibral 50 kg, ale na dynamice se to projeví jen nepatrně. Teprve na dvoustovce je 458 Speciale A o čtyři desetinky pomaleji než kupé

Víc než 499 těchto velmi speciálních otevřených modelů 458 Ferrari nevyrobí. Už Enzo Ferrari říkal, že automobilka vždycky vyrobí o jedno auto méně, než kolik vyžaduje poptávka na trhu.

Sice se teď Sergio Marchionne po nástupu do funkce šéfa Ferrari tváří, jako by chtěl trhat prodejní rekordy, ale pokud bude italská značka chrlit jednu speciální edici za druhou jako je tato, určitě se nikdo zlobit nebude.

Autosalony | Sportovní auta | Premiéry | Frankfurt 2013 | Ferrari

Ferrari 458 Speciale: italská specialita živě  

Ferrari 458 Speciale Aperta (aperta znamená v italštině „otevřená“) vychází z ostřejšího modelu a i když hliníková pevná střecha, která se složí za 14 sekund, přidala 50 kg hmotnosti, pořád je s 1340 kg tohle Ferrari docela lehká váha.

Tradiční atmosférický osmiválec 4,5 litru vyvine výkon 445 kW (605 koní) v 9000 ot./min. a točivý moment 540 Nm v 6000 ot./min. Na stovku se dostane za tři sekundy stejně jako uzavřený model, ale na 200 km/h zrychlí o 0,4 sekundy pomaleji, tedy za 9,5 sekundy.

Retro | Zajímavosti | Sportovní auta | Aukce | Ferrari

Investiční poradce: Ferrari 275 GTB/C Speciale je na prodej

Ferrari myslí i s novým speciálním limitovaným modelem na spotřebu. 458 Speciale Aperta má rovněž soubor prvků pomáhajících snížit emise, tedy systém stop/start, kompresor klimatizace s nižší spotřebou a rovněž palivovou pumpu nebo chladící systém s menšími nároky na spotřebu elektrické energie a tudíž výkon motoru.

O ceně se ještě nemluví, ale už v úvodu jsme naznačili, že o ni vlastně nepůjde. Jediný, kdo ji potřebuje znát, je váš účetní, aby věděl, jakou sumu má na bankovní konto Ferrari poslat.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 142 737 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 53 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků