Ferrari 458 MM Speciale: Žádné Dino, ale exkluzivní kus pro jednoho boháče

Pokud máte hodně peněz (tím myslíme opravdu velkou hromadu peněz), můžete si u Ferrari nechat postavit auto doslova na míru.

Skutečně velmi bohatý člověk se nemusí spokojit se standardní nabídkou italské automobilky Ferrari. Pokud bude mít dostatečný kapitál, může si klidně nechat postavit model přesně podle svých představ tak, jako to udělal majitel tohoto exkluzivního bílého Ferrari 458 Speciale MM.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tak nakonec žádné Ferrari Dino, ale samostatný produkt divize Ferrari Special Projects. Kombinuje prvky moderní 488 GTB s předchozí 458 Speciale. Má dokonce i původní atmosférický motor 4,5 l

Design auta je od klasického modelu tak odlišný, že to zpočátku vypadalo jako duchovní nástupce modelu Dino. Nakonec je ale všechno jinak, pod autem je podepsaná divize Ferrari Special Projects a jde vůbec o její první produkt založený na modernizované verzi 488 GTB.

Ne všechno z ní ovšem pochází, o pohon se totiž nestará nová přeplňovaná jednotka, nýbrž starší atmosférický osmiválec o objemu 4,5 litru z modelu 458 Speciale. Výkon se pravděpodobně neodchýlil od standardních hodnot 445 kW (605 koní) a 540 Nm, který směřuje přes sedmistupňovou samočinnou dvouspojkovou převodovku na zadní kola. Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere rovné tři sekundy, maximální rychlost činí 325 km/h.

Retro | Zajímavosti | Aukce | Ferrari

Máte asi tak čtvrt miliardy bokem? Kupte si ojeté Ferrari 250 GT SWB

Zajímavostí je karoserie, jejíž tvary kombinují prvky z nekompromisní verze Speciale společně s faceliftovaným modelem. Vaší pozornosti by rozhodně neměly uniknout nové otvory na boku, které přivádí čerstvý vzduch do motoru, stejně jako spoiler na zádi zlepšující přítlak ve vysokých rychlostech.

Za obyčejný se rozhodně nedá označit ani speciální bílý lak Bianco Italia kombinovaný s italskou trikolorou nebo speciálně navržené disky. V interiéru se nachází kůže v odstínu Cioccolato s bílým prošíváním a speciálně navržený audio systém s vysokým výkonem.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 65 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků