Ferrari 458 Italia také dostane dvě turba a menší motor

Ferrari se rozhodlo pohřbít atmosférický vysokootáčkový agregát a nahradit ho menší, úspornější jednotkou s dvojitým přeplňováním.

Italská automobilka se rozhodla k možná nepopulárnímu, nicméně nevyhnutelnému kroku. Model Ferrari 458 Italia dostane spolu s faceliftem přeplňování a menší zdvihový objem. Ferrari chce zužitkovat znalosti nabyté nejen s „foukaným“ modelem California T, ale také v nové formuli 1.

Facelift by se měl představit do roku 2015 a britský magazín Car uvádí, že se nový model bude jmenovat 458M jako Modificata. Stejným způsobem bude Ferrari údajně označovat každý další model, který po čtyřech letech dostane faceliftovanou verzi. Ve hře je ale i označení 458 T po vzoru modelu Ferrari California T.

Italové samozřejmě tají přesné technické specifikace osmiválce o objemu 3,8 l, ale šušká se, že cílem je výkon 500 kW, tedy 680 koní. Jen pro pořádek uveďme, že současný atmosférický osmiválec 4,5 l posílá přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku na zadní kola výkon až 605 koní.

Retro | Byznys | Sportovní auta | Ferrari

Nejdražší auto všech dob je Ferrari 250 GTO, stojí miliardu

Radikálně se ale změní průběh výkonu a Ferrari prý, stejně jako u Californie, elektronicky omezí točivý moment na první dvě rychlosti. Automobilka tvrdí, že to má motivovat řidiče k vytáčení motoru a zachovat atmosférický charakter, ale určitě to bude mít co dělat i se životností převodovky.

Ferrari si uvědomuje důležitost akustického doprovodu a určitě si dá záležet na odladění sácího a výfukového systému, aby zvuk co nejvíc připomínal tradiční vysokootáčkové motory. Turbína dmychadla totiž funguje jako tlumič, proto jsou moderní turbomotory tak tiché.

Video | Sportovní auta | Fascinace | Hybridy | Ferrari

La Ferrari je bestie, která kousne i Kimi Raikkonena. Ale ten zvuk!

Zřejmě se nemáme těšit na charakter srovnatelný s ikonickým Ferrari F40 či 288 GTO. Cílem je postavit efektivní a rychlé auto, které bude v dynamice konkurovat McLarenu 650S a také se patřičně vzdálí od německých rivalů jako je Porsche 911 Turbo či připravovaný Mercedes-AMG GT.

Mercedes Sprinter 2.148
Rok výroby: 2007
Stav: 158 333 km
Cena: 239 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 80 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.991
Rok výroby: 2006
Stav: 190 428 km
Cena: 73 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků