Ferrari 458 Italia také dostane dvě turba a menší motor

Ferrari se rozhodlo pohřbít atmosférický vysokootáčkový agregát a nahradit ho menší, úspornější jednotkou s dvojitým přeplňováním.

Italská automobilka se rozhodla k možná nepopulárnímu, nicméně nevyhnutelnému kroku. Model Ferrari 458 Italia dostane spolu s faceliftem přeplňování a menší zdvihový objem. Ferrari chce zužitkovat znalosti nabyté nejen s „foukaným“ modelem California T, ale také v nové formuli 1.

Facelift by se měl představit do roku 2015 a britský magazín Car uvádí, že se nový model bude jmenovat 458M jako Modificata. Stejným způsobem bude Ferrari údajně označovat každý další model, který po čtyřech letech dostane faceliftovanou verzi. Ve hře je ale i označení 458 T po vzoru modelu Ferrari California T.

Italové samozřejmě tají přesné technické specifikace osmiválce o objemu 3,8 l, ale šušká se, že cílem je výkon 500 kW, tedy 680 koní. Jen pro pořádek uveďme, že současný atmosférický osmiválec 4,5 l posílá přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku na zadní kola výkon až 605 koní.

Retro | Sportovní auta | Byznys | Ferrari

Nejdražší auto všech dob je Ferrari 250 GTO, stojí miliardu

Radikálně se ale změní průběh výkonu a Ferrari prý, stejně jako u Californie, elektronicky omezí točivý moment na první dvě rychlosti. Automobilka tvrdí, že to má motivovat řidiče k vytáčení motoru a zachovat atmosférický charakter, ale určitě to bude mít co dělat i se životností převodovky.

Ferrari si uvědomuje důležitost akustického doprovodu a určitě si dá záležet na odladění sácího a výfukového systému, aby zvuk co nejvíc připomínal tradiční vysokootáčkové motory. Turbína dmychadla totiž funguje jako tlumič, proto jsou moderní turbomotory tak tiché.

Video | Sportovní auta | Fascinace | Hybridy | Ferrari

La Ferrari je bestie, která kousne i Kimi Raikkonena. Ale ten zvuk!

Zřejmě se nemáme těšit na charakter srovnatelný s ikonickým Ferrari F40 či 288 GTO. Cílem je postavit efektivní a rychlé auto, které bude v dynamice konkurovat McLarenu 650S a také se patřičně vzdálí od německých rivalů jako je Porsche 911 Turbo či připravovaný Mercedes-AMG GT.

Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 74 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 104 000 Kč
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

včera | Milan Lažanský | 13 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků