Ferrari 458 Italia: svolávací akce má zabránit zničení motoru

Několik desítek vozů Ferrari řad 458 Italia a California musí do servisu. Na vině je podezření z výrobní závady na klikovém hřídeli.

Populární a dobře prodávaný model Ferrari 458 Italia má další problém. Poté, co se předloni ukázalo, že si Ferrari Italia rádo zaplápolá, je zde nová svolávací akce. Týká se několika typů Italie a Ferrari California a stojí za ní podezření z výrobní vady klikového hřídele. Kvůli ní se mohou dostavit vibrace, které mohou vyústit až ve fatální poškození pohonné jednotky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Ferrari 458 Italia

Svolávací akce byla zahájena v USA a celosvětově by se mohla dotknout zhruba 200 automobilů z posledních měsíců výroby. Podle automobilky Ferrari mohou za potíže nepřesné výpočty tolerancí klikového hřídele na ložiscích a zničení motoru má předejít výměna celého hřídele.

Zajímavosti | Design | Sportovní auta | Byznys | Fascinace | Kupé | Premiéry | Ferrari

Ferrari 458 Italia ve speciální sérii pro Čínu

Za zmínku stojí, že zatím zřejmě u žádného z vozů Ferrari 458 Italia nebo California k předpokládanému poškození motoru nedošlo, takže by mělo jít o skutečně preventivní, byť pochopitelně dosti závažné opatření.
 

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 6 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků