Ferrari 458 Italia Spider: roadster představen

Značka Ferrari odhalila první roadster s pevnou skládací střechou a motorem uprostřed na světě (+ 1x video)

Pevné skládací střechy jsou prostorově náročnější než ty plátěné, takže se na supersportech s motory před zadní nápravou neobjevovaly. Až dosud. Automobilka Ferrari představuje otevřenou verzi svého modelu Ferrari 458 Italia doplněnou tradičním označením Spider. První fotografie a informace jsme vám nabídli již dříve, tentokrát již můžeme být konkrétnější a nahlédnout do interiéru. Stávající, před dvěma lety představené kupé Ferrari 458 Italia je obchodně velmi úspěšné a nijak významně mu neuškodila ani aféra se samovzníceními. Připomeňme také, že 458 Italia startuje v řadě sportovních kategorií včetně Grand Am.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nové Ferrari 458 Italia Spider se veřejnosti poprvé ukáže na blížícím se autosalonu ve Frankfurtu a do prodejů vstoupí počátkem příštího roku. Pozoruhodným prvkem této konstrukce je jednodílná, hliníková střecha, která v případě potřeby jízdy s větrem ve vlasech zajede během pouhých 14 s za hlavy cestujících svisle do prostoru před motorem. Podle Ferrari je toto řešení dokonce jednodušší, až o 25 kg lehčí a rychlejší než mechanizmus konvenční plátěné střechy. Navíc prý novinka nabídne „velkorysý“ prostor pro zavazadla za sedadly.

Klepněte pro větší obrázek
Ferrari 458 Italia Spider má být vůbec prvním vozem s motorem před zadní nápravou a pevnou skládací střechou

Za hlavami obou cestujících se navíc nachází elektricky výsuvná skleněná stěna, jež v případě nečasu izoluje posádku od okolního hluku a při jízdě bez střechy působí jako větrolam, čímž má umožnit „běžnou konverzaci i při rychlostech přes 200 km/h“. Pohonná jednotka byla převzata z kupé, a kombinuje tedy vysokootáčkový osmiválec s objemem 4,5 l a výkonem 570 koní (425 kW), sekvenční převodovku s ovládáním páčkami pod volantem a elektronicky řízený diferenciál E-Diff. Spider se však dočkal dílčích modifikacemi odezvy plynového pedálu, naladění podvozku a akustického projevu výfukové soustavy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků