Ferrari 458 Italia Spider: roadster představen

Značka Ferrari odhalila první roadster s pevnou skládací střechou a motorem uprostřed na světě (+ 1x video)

Pevné skládací střechy jsou prostorově náročnější než ty plátěné, takže se na supersportech s motory před zadní nápravou neobjevovaly. Až dosud. Automobilka Ferrari představuje otevřenou verzi svého modelu Ferrari 458 Italia doplněnou tradičním označením Spider. První fotografie a informace jsme vám nabídli již dříve, tentokrát již můžeme být konkrétnější a nahlédnout do interiéru. Stávající, před dvěma lety představené kupé Ferrari 458 Italia je obchodně velmi úspěšné a nijak významně mu neuškodila ani aféra se samovzníceními. Připomeňme také, že 458 Italia startuje v řadě sportovních kategorií včetně Grand Am.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nové Ferrari 458 Italia Spider se veřejnosti poprvé ukáže na blížícím se autosalonu ve Frankfurtu a do prodejů vstoupí počátkem příštího roku. Pozoruhodným prvkem této konstrukce je jednodílná, hliníková střecha, která v případě potřeby jízdy s větrem ve vlasech zajede během pouhých 14 s za hlavy cestujících svisle do prostoru před motorem. Podle Ferrari je toto řešení dokonce jednodušší, až o 25 kg lehčí a rychlejší než mechanizmus konvenční plátěné střechy. Navíc prý novinka nabídne „velkorysý“ prostor pro zavazadla za sedadly.

Klepněte pro větší obrázek
Ferrari 458 Italia Spider má být vůbec prvním vozem s motorem před zadní nápravou a pevnou skládací střechou

Za hlavami obou cestujících se navíc nachází elektricky výsuvná skleněná stěna, jež v případě nečasu izoluje posádku od okolního hluku a při jízdě bez střechy působí jako větrolam, čímž má umožnit „běžnou konverzaci i při rychlostech přes 200 km/h“. Pohonná jednotka byla převzata z kupé, a kombinuje tedy vysokootáčkový osmiválec s objemem 4,5 l a výkonem 570 koní (425 kW), sekvenční převodovku s ovládáním páčkami pod volantem a elektronicky řízený diferenciál E-Diff. Spider se však dočkal dílčích modifikacemi odezvy plynového pedálu, naladění podvozku a akustického projevu výfukové soustavy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků