Ferrari 458 Italia pro závody Grand Am

Značka Ferrari dále rozšiřuje řadu speciálních modifikací svých vozů řady 458 Italia pro různé druhy automobilových závodů.

Prakticky si tedy můžete být jisti, že na každém mezinárodním automobilovém závodě na okruzích na některou z variant Ferrari 458 Italia narazíte. Neoficiálním úkolem tohoto poměrně lehkého a hbitého stroje v otázce automobilových závodů je potřít letitou dominanci konkurenčních vozů Porsche 911, proto dnes automobily Ferrari 458 Italia startují v řadě sérií včetně Ferrari Challenge Trofeo nebo tříd GT2 a GT3. Do této sbírky nyní přibylo provedení určené americkému seriálu Grand Am. Přípravou vozů byla pověřena specializovaná společnost Michelotto, pod jejímž vedením jeden z prototypů na začátku tohoto týdne prošel prvními ostrými testy na továrním okruhu ve Fioranu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Za volantem speciálu Ferrari 458 Italia se vystřídali zkušení jezdci Jamie Melo (se staršími vozy F430 GT2 dosáhl dvou po sobě jdoucích vítězství ve své třídě na Le Mans) a Maurizio Mediani. Vzhledem k americkým předpisům se nová Italia 458 Grand Am stane zřejmě nejpomalejším ze závodních vozů odvozených z této řady, to ale nevadí, vždyť vozy Ferrari různých tříd proti sobě nesoutěží. Výkon motoru byl snížen z výchozích 570 na 500 koní (368 kW), v sání přibyl 48 mm destruktor a nejvyšší otáčky jsou omezeny hranicí 8 000 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novinka vychází u modelu Ferrari 458 Italia ve specifikaci GT3. Změnami prošly kromě jiného i aerodynamické prvky a podvozek patřičně přitvrdil, a to i v porovnání s ostatními závodními verzemi 458 Italia, neboť jej bylo třeba přizpůsobit povinným pneumatikám Continental s tvrdou směsí a větším rizikům kolizí (jim odpovídá také tužší ochranná klec). Zřejmě nejvýraznější přestavbou prošla brzdová soustava, neboť vozy pro Grand Am nemají ani ABS, ani protiprokluz. 

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků