Ferrari 458 Challenge: závoďák je zde

Po řadě spekulací automobilka Ferrari odhalila nový model 458 Challenge. Ten je hotov a připraven na soutěžní sezónu.

K odhalení novinky došlo ak na výročním setkání dealerů značky Ferrari v Maranellu, nicméně továrně se daří část informací tajit i nyní. Uvolnila totiž pouze jediný oficiální snímek, pokud chcete vidět více, na tomto místě uvidíte špionážní snímky a na místě tomto pak dokonce video.

Typ 458 Challenge vychází ze standardního modelu 458 Italia, ale vyznačuje se řadou specifických prvků, jež lépe odpovídají jeho poslání. Zmínit je třeba především dvouspojkovou převodovku modifikovanou z vozů pro F1, elektronicky řízený diferenciál E-Diff a protiprokluzovou soustavu F1-Trac s možností volby režimů pro jízdu na suchu a na vodě (lze ji však také zcela deaktivovat).

Mezi další zajímavosti patří závodní závěsy kol s pevnými hliníkovými ukotveními namísto silentbloků, tužšími pružinami a specifickými tlumiči nebo speciální brzdová soustava Brembo CCM2 převzatá ze stroje 599XX. Světlá výška klesla o 30 mm, litá kola mají průměr 19 palců a obouvají „slicky“ Pirelli. S ohledem na redukci pohotovostní hmotnosti u Ferrari pro model 458 Challenge připravili tenčí povrchové karosářské díly, více komponent vyrobených z uhlíkových kompozitů a okna z organického skla Lexan. O výsledcích tohoto úsporného programu zatím informace nemáme, nicméně ani hmotnost 1 380 kg, kterou disponuje běžná Italia, není nijak vysokou hodnotou.

O pohon vozu se stará vidlicový osmiválec se zdvihovým objemem 4 497 ccm naladěný na výkon 570 koní (419 kW) a točivý moment vrcholící 540 Nm. Jednotka vozu, byť bez jakýchkoli úprav v konfrontaci se sériovým modelem, údajně umožní pokořit tovární testovací trať ve Fioranu za 1m 16,5 s, což by byl o plné dvě vteřiny lepší výsledek než v případě F430 Challenge.

Podle vyjádření automobilky Ferrari je její 458 Challenge „... extrémně citlivý, výkonný a ovladatelný. Před zadní nápravou uložený vidlicový osmiválec účastníkům série Ferrari Challenge umožní zažít opravdovou radost během závodních víkendů na nejlepších okruzích světa, stejně jako vášeň, která byla vždy značkovému šampionátu Ferrari vlastní.“ Uvidíme, jaká bude realita.

Klepněte pro větší obrázek
Ferrari 458 Challenge: oficiálně zatím jen takto
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dřívější snímky vozu z testů na okruhu Vallelunga
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků