Ferrari 458 Challenge: závoďák je zde

Po řadě spekulací automobilka Ferrari odhalila nový model 458 Challenge. Ten je hotov a připraven na soutěžní sezónu.

K odhalení novinky došlo ak na výročním setkání dealerů značky Ferrari v Maranellu, nicméně továrně se daří část informací tajit i nyní. Uvolnila totiž pouze jediný oficiální snímek, pokud chcete vidět více, na tomto místě uvidíte špionážní snímky a na místě tomto pak dokonce video.

Typ 458 Challenge vychází ze standardního modelu 458 Italia, ale vyznačuje se řadou specifických prvků, jež lépe odpovídají jeho poslání. Zmínit je třeba především dvouspojkovou převodovku modifikovanou z vozů pro F1, elektronicky řízený diferenciál E-Diff a protiprokluzovou soustavu F1-Trac s možností volby režimů pro jízdu na suchu a na vodě (lze ji však také zcela deaktivovat).

Mezi další zajímavosti patří závodní závěsy kol s pevnými hliníkovými ukotveními namísto silentbloků, tužšími pružinami a specifickými tlumiči nebo speciální brzdová soustava Brembo CCM2 převzatá ze stroje 599XX. Světlá výška klesla o 30 mm, litá kola mají průměr 19 palců a obouvají „slicky“ Pirelli. S ohledem na redukci pohotovostní hmotnosti u Ferrari pro model 458 Challenge připravili tenčí povrchové karosářské díly, více komponent vyrobených z uhlíkových kompozitů a okna z organického skla Lexan. O výsledcích tohoto úsporného programu zatím informace nemáme, nicméně ani hmotnost 1 380 kg, kterou disponuje běžná Italia, není nijak vysokou hodnotou.

O pohon vozu se stará vidlicový osmiválec se zdvihovým objemem 4 497 ccm naladěný na výkon 570 koní (419 kW) a točivý moment vrcholící 540 Nm. Jednotka vozu, byť bez jakýchkoli úprav v konfrontaci se sériovým modelem, údajně umožní pokořit tovární testovací trať ve Fioranu za 1m 16,5 s, což by byl o plné dvě vteřiny lepší výsledek než v případě F430 Challenge.

Podle vyjádření automobilky Ferrari je její 458 Challenge „... extrémně citlivý, výkonný a ovladatelný. Před zadní nápravou uložený vidlicový osmiválec účastníkům série Ferrari Challenge umožní zažít opravdovou radost během závodních víkendů na nejlepších okruzích světa, stejně jako vášeň, která byla vždy značkovému šampionátu Ferrari vlastní.“ Uvidíme, jaká bude realita.

Klepněte pro větší obrázek
Ferrari 458 Challenge: oficiálně zatím jen takto
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dřívější snímky vozu z testů na okruhu Vallelunga
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků