Ferrari 288 GTO odhazuje šotolinu ve vzpomínce na skupinu B

Ferrari si v motoristickém sportu tradičně spojujeme s okruhovým závoděním na nejvyšší úrovni.  V 80. letech ale v Maranellu zatoužili naskočit od rallye, jejíž vrcholnou formu tehdy představovala dramatická, rychlá a nebezpečná skupina B.

Ferrri 288 GTO vzniklo jako homologační speciál v počtu 272 kusů. Fanoušci rallye se určitě těšili na dechberoucí souboje s Porsche 959, které přišlo na svět ve stejné době a ze stejných pohnutek. Osud to ale chtěl jinak. 

Retro | Sportovní auta | Byznys | Ferrari

Nejdražší auto všech dob je Ferrari 250 GTO, kupec za něj dal miliardu

Po strašidelné nehodě na korsické rallye, při níž v roce 1986 zahynul Henri Toivonen i jeho spolujezdec Sergio Cresto, tehdejší Mezinárodní federace automobilového sportu skupinu B zakázala. Samotnou nehodu nikdo neviděl. Toivonenova Lancia Delta S4 sjela ze svahu a explodovala. Zbyl z ní jen ohořelý prostorový rám.

Ferrari 288 GTO i Porsche 959 tak zůstaly smutnými pomníky éry, která byla bezesporu nejnebezpečnější, ale také nejvíce fascinující v historii soutěžního sportu. Dvě výkladní skříně automobilové techniky 80. let, které nikdy nedostaly šanci prokázat svoje schopnosti ve světovém šampionátu.

Že by se bylo na co dívat, naznačuje i toto působivé video.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků