Ferrari 250 GTO Ralpha Laurena za 187 000 Kč? Může být!

Ceny automobilů slavných osobností se v aukcích pohybují i v řádu stovek milionů korun. Ale i méně majetní mají šanci…

Sbírat historická vozidla, cenná svým typem, stářím nebo původem, nebývá zrovna levným koníčkem. Nicméně punc výlučnosti může být vaším majetkem i za mnohonásobně nižší sumy. Nesmí vám ale vadit, že si v něm nikam nevyjedete, na mysli totiž v tuto chvíli mám automobilové modely.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Bugatti S/C Atlantic (1938) / McLaren F1 LM (1996)

Skrze specializovanou stránku duPont Registry nyní máte možnost koupit špičkově zpracované modely čtyř nejoblíbenějších vozů amerického módního návrháře Ralpha Lifschitze, známého především příjmením Lauren a oděvní značkou Polo. Ve všech případech jde o velmi věrně působící a dosti rozměrné zmenšeniny v poměru 1:8.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ferrari 250 Testa Rossa (1958) / Ferrari 250 GTO (1962)

Jde o vozy Bugatti 57 S/C Atlantic z roku 1938, Ferrari 250 Testa Rossa z roku 1958, Ferrari 250 GTO z roku 1962 a někdejší nejrychlejší automobil světa McLaren F1 LM z roku 1996. DuPont Registry je v současnosti nabízí za 9 500 dolarů, tedy nějakých 187 000 Kč. Zda jde o cenu úměrnou, to necháme na hodnocení každého čtenáře.

Na sestavování, malování a leštění každého z těchto modelů stráví špičkoví řemeslníci na 350 hodin, nemluvě o 3 000 hodin, které padly na oltář výsledku během přípravy základních forem a odlitků. Vozy těchto dosti „profláknutých“ modelů koupíte i za pár stokorun, nicméně tato čtyřčlenná edice dokazuje, že v každém odvětví lidské činnosti lze jít vždy dál, než by se mohlo zdát.
 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků