Ferrari 250 GTO Ralpha Laurena za 187 000 Kč? Může být!

Ceny automobilů slavných osobností se v aukcích pohybují i v řádu stovek milionů korun. Ale i méně majetní mají šanci…

Sbírat historická vozidla, cenná svým typem, stářím nebo původem, nebývá zrovna levným koníčkem. Nicméně punc výlučnosti může být vaším majetkem i za mnohonásobně nižší sumy. Nesmí vám ale vadit, že si v něm nikam nevyjedete, na mysli totiž v tuto chvíli mám automobilové modely.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Bugatti S/C Atlantic (1938) / McLaren F1 LM (1996)

Skrze specializovanou stránku duPont Registry nyní máte možnost koupit špičkově zpracované modely čtyř nejoblíbenějších vozů amerického módního návrháře Ralpha Lifschitze, známého především příjmením Lauren a oděvní značkou Polo. Ve všech případech jde o velmi věrně působící a dosti rozměrné zmenšeniny v poměru 1:8.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ferrari 250 Testa Rossa (1958) / Ferrari 250 GTO (1962)

Jde o vozy Bugatti 57 S/C Atlantic z roku 1938, Ferrari 250 Testa Rossa z roku 1958, Ferrari 250 GTO z roku 1962 a někdejší nejrychlejší automobil světa McLaren F1 LM z roku 1996. DuPont Registry je v současnosti nabízí za 9 500 dolarů, tedy nějakých 187 000 Kč. Zda jde o cenu úměrnou, to necháme na hodnocení každého čtenáře.

Na sestavování, malování a leštění každého z těchto modelů stráví špičkoví řemeslníci na 350 hodin, nemluvě o 3 000 hodin, které padly na oltář výsledku během přípravy základních forem a odlitků. Vozy těchto dosti „profláknutých“ modelů koupíte i za pár stokorun, nicméně tato čtyřčlenná edice dokazuje, že v každém odvětví lidské činnosti lze jít vždy dál, než by se mohlo zdát.
 

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků