Jedním slovem nádhera, neví někdo kolik se jich z těch 39 dochovalo do současnosti?U nás je na prodej Ferrari 330 GT, taky paráda!http://www.rajveteranu.cz/znacka-23-ferrari... :-))
Je to zajímavý obrat - kde jsou ty doby, kdy byl "králem dražeb" Bugatti 41 La Royale ... ? :-(Čistě teoreticky: umím si představit koupit evtl. Bucciali, Voisin, zmíněnou velkou Bugatti, Hispano-Suiza 12V, panceřovaný MB 770, Marmon Sixteen, apod ...Cena za Ferrari se mi zdá být až (možná uměle) nadhodnocená - podobně, jako u nás Tatra 87...Ale je to samozřejmě čistě můj subjektivní názor z opačného konce veteranské oblasti zájmu ...:-)
Á, zase vteřiny. Tentokrát dokonce v nadpisu článku. A že to psali britští novináři, to je už úplná blbost, protože tam žádné vteřiny neznají! To jen hovorová čeština a teď i hovorová Autorevue B-]
to Fantomas: Obdivuju tvoji vytrvalost a samozřejmě s tebou souhlasím. Jazyk český se poslední dobou przní všemi směry a hovorová čeština se už pomalu dostává i do oficiální korespondence. Je to hnus co se děje.
Měl bych pro redakci pár dalších tipů na zajímavá hovorová slova, která by se do článků také hodila: litr (tisíc), meloun (milion), kilák (kilometr), dehet (diesel), gumy (pneumatiky), policajt (policista), holt (prostě),...
Jedna oprava slangové češtiny - meloun se říkalo za mne - kdysi. Teď prý je módní slovo "mega" - ve smyslu: "Vole, mám dehťáka v plný náloži za půl mega" ... ;-)
:-)) díky za pomoc, redakce si to určitě zapsala a objeví se to v nejbližším článku.
"V čase svého zrodu v 60. letech minulého století stálo Ferrari 250 GTO ve srovnání s tím, co jsou za něj zájemci ochotni dát dnes, jen směšný pakatel - 6000 liber (zhruba 180 000 korun)."-6000 £ v 60. letech nebyl pakatel (pro srovnání, Jaguar E-Type stál v roce 1961 2098 £ )
V 60. letech nebyla libra za 30,- korun a i koruna měla násobnou hodnotu, takže ten směšný pakatel bude po přepočtu ve skutečnosti pěkný balík. Já to odhaduji na cenu velkého, patrového rodinného domu.A jaké byly tenkrát platy v Británii?
Cena bežného domu bola vo Veľkej Británii okolo 3200 libier a nový Ford Cortina stál 675 libier (rok 1963). Keď by sme to prerátali na dnešné ceny tak 675 libier za auto strednej triedy je ako povedzme okolo 23 000 libier, t.j. cena tohto GTO by takýmto mojím laickým prepočtom vychádzala na 110 000 libier (to už zas tak zanedbateľná suma nie je).
Když byl John Surtees odejit z Ferrari stálo prý na dvoře továrny několik GTO, dle jeho slov je za ty peníze nikdo nechtěl. Jedno prý stálo tolik co si jako jejich tovární pilot vydělal za rok.
Nemá být spíš, patří mezi nejdražší než nejžádanější vozy světa ?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.