Ferrari 250 GTO: nejdražší vůz na britských ostrovech

Z nuly na 20 milionů během několika vteřin – i takový titulek zvolili britští novináři, když psali o prodeji legendárního Ferrari 250 GTO. Nový majitel za něj totiž zaplatil neuvěřitelných 20.2 milionu liber (zhruba 606 milionů korun).

Legendární Ferrari 250 GTO patří už roky k nejžádanějším vozům světa. Jeho cenu zvyšuje to, že mezi lety 1962 a 1964 bylo vyrobeno pouze 39 těchto sportovních vozů.

Vůz, za který nový majitel utratil ohromující sumu, byl vyroben v roce 1963 a byl označen číslem 5095. Neví se, komu patřil, ale panují domněnky, že jeho majitelem byl britský obchodník s realitami Jon Hunt. Ten jeden takový vůz koupil v roce 2008 za tehdy rekordní sumu - 15.7 milionu liber.

Klepněte pro větší obrázek
Toto Ferrari 250 GTO bylo na aukci odklepnuto novému majiteli za 20.2 milionu liber.

Byznysman Hunt má očividně za ušima. Kdysi založil realitní agenturu Foxton a prodal ji za 370 milionů liber krátce před tím, než se prodej nemovitostí v Británii propadl.

Pokud se domněnky potvrdí a ukáže se, že prodané ferrari bylo jeho, tak by zabodoval i s tímto obchodem. Na prodeji italského sporťáku by vydělal 4.5 milionu liber (zhruba 135 milionů korun). Slušný výdělek za pouhé tři roky.

Ferrari 250 GTO se stalo se svojí cenou 20.2 milionu liber druhým nejdražším veteránem světa. První místo drží Bugatti Type 57SC z roku 1936, ten byl prodán v roce 2010 za částku „mezi 20 a 26 miliony liber“.

Skvělá investice

Prodej vzácného ferrari potvrdil John Collins, šéf  společnosti Talacrest sídlící v Ascotu. Ta se specializuje na obchodování se staršími vozy značky Ferrari již více než 30 let. Collins však odmítl prozradit, zdali vůz před tím patřil magnátovi Huntovi.

Řekl: „Bohatí lidé dnes utrácejí mnoho peněz za klasické ferrari, v tuto chvíli každý touží po něčem takovém speciálním, jako byl model GTO. Starší vozy značky Ferrari totiž získávají na hodnotě mnohem více než jiné vozy. V tomto se podobají dílům malíře Pabla Picassa. Loni jsme měli nejúspěšnější rok v celé naší historii.“

A dodal: „Ferrari 250 GTO je zlaté auto své doby. Ukažte mi jediného člověka, který by ho nechtěl. Takové vozy si dnes kupují lidé, kteří auta milují a vidí v nich dobrou investici.“

Multimilionář Hunt celou transakci odmítl komentovat.

Malý rychlý závodník

Závodní vůz Ferrari 250 GTO byl vyráběn pouze v krátkém rozmezí let 1962 a 1964 – závod v Maranellu jich opustilo pouze 39.

Má třílitrový motor V12 o výkonu 300 koní a pětistupňovou manuální převodovku. Dosahuje maximální rychlosti 280 km/h a zrychluje z „nuly na sto“ za 6 sekund.

V první polovině 60. let vyhrál mnoho závodů. 

Klepněte pro větší obrázek
Říká se, že při prodejích vozu Ferrari GTO měl rozhodující slovo Enzo Ferrari, posuzoval každého zájemce a měl právo veta.

V čase svého zrodu v 60. letech minulého století stálo Ferrari 250 GTO ve srovnání s tím, co jsou za něj zájemci ochotni dát dnes, jen směšný pakatel - 6000 liber (zhruba 180 000 korun).

Top 5

1. 1936 Bugatti Type 57C Atlantic (prodán v roce 2011 za 27 milionů liber)
2.  Ferrari 250 GTO (prodáno tento týden za 20.2 milionu liber)
3. 1957 Ferrari Testa Rossa (prodáno na aukci v roce 2011 za 15 milionů liber)
4. 1963 Ferrari Testa Rossa (v roce 2010 ho koupil Chris Evans za 10 milionů liber)
5. 1954-55 Mercedes-Benz W196 (byl prodán v roce 1990 za 12 milionů liber)

Klepněte pro větší obrázek
1957 Ferrari Testa Rossa.
Zajímavosti | Ferrari

Prodej desetiletí: Ferrari Testa Rossa za 270 milionů korun

Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 84 738 km
Cena: 185 000 Kč
Mercedes Třídy M 2.987
Rok výroby: 2010
Stav: 152 626 km
Cena: 470 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 80 440 km
Cena: 186 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků