Ferdinand Porsche: jen geniální konstruktér? Nebo i aktivní nacista?

15 komentářů

Dr.River
3. května • 15:31

Jak říkal dědeček: Mezi Němci byla většina antifašistů. Hlavně takhle 9.května 1945 odpoledne...

trapper
1. května • 7:11

Porsche byl především invencí geniální konstrukter.Pokud by byl tak fanatickým
nacistou bezpochyby by na něj pamatovali v Norimberku.Takhle ho lstivě Frantíci
arestovali a bylo vymalováno.Domů se vrátil s těžce podlomeným zdravím a neměl už sil na comeback.

Zelí
1. května • 9:03

Poválečné německo se o své nacisty staralo naprosto příkladně a systematicky je chránilo před postihem. Není divu, ve všech složkách státního aparátu včetně armády, bezpečnosti, tajných služeb byli více méně všichni nacisti. Ochrana nacistických zločinců doma i v zahraničí běžela a bezpochyby běží i dnes. Stačí se podívat na různé doložené případy špičkových nacistických zločinců, kteří v zahraničí žili v poklidu pod dohledem německého konzulátu i po roce 2000, konzulát zaplatil i jejich pohřeb...... Pokud by se mělo německo důsledně denacifikovat a potrestat vraždění a vyhlazování dle práva, pak by tam nezůstal z dospělých mužů nikdo.

řidič
1. května • 13:22

Však na to mají i svou organizaci, jako správní pořádkumilovní Němci -OSESSA!

J3S
30. dubna • 22:25

Byl nacista. Naštěstí i vlivný, a tak pomohl promrhat spoustu času, prostředků a energie na vývoj zcela nesmyslných a nefunčních strojů (Ferdinand, Maus ...).
Nezanetbatelně svou neschopností urychlil příjezd T34 do Berlína.

Zelí
30. dubna • 20:40

Ferdinand Porsche byl bez nejmenších pochybností nacista. Netřeba si dělat o něm jakékoli iluze. Pokud oddělíme jeho profesní schopnosti od lidských, pak ano byl vyjímečný konstruktér, ale lidsky němec-nacista, prostě lidský odpad.

petr
30. dubna • 19:52

Když jsem kdysi nastoupil do konstrukce Tatry, tak pamětníci vyprávěli. Po válce nějak nemohli rozchodit T 600 Tatraplán. Takže jezdili na rozumy za kolaboraci zavřeným Honzou Ledwikou na Špilberk. A tam se samozřejmě přetřásal jeho kámoš Porsche. Tehdá to bylo jasné, že Porshe byl aktivní fašoun. Sotva však pamětníci vymřeli, už se zase pochybuje.....tak nevím, mám se smát, nebo brečet. Jinak, toho Ledwinku zavřeli i za to, že za války naučil jezdit T111 jako výzbroj Wermachtu. Po válce si ji zase vozili na budování SSSR sami Rusové. Dějiny jsou v tomhle ohledu někdy dost komické. .

neodborník
3. května • 11:27

A co je na tom komické ? Holt svět není černobílý, či černorudý. A co jste v té konstrukci zkonstruoval Vy, když už jste tam byl ? Nebo jste jen přemýšlel jestli něco "víte" a sháněl drby ?

puk123
2. května • 9:23

Žádná výjímka, vzpomeňme na von Brauna, mimochodem jezdícího Tatrou 87. A to existuje určitě spousta takových méně známých a dnes zapomenutých případů. Ta míra fašounství byla různá. Třeba takový Junkers před nacisty prchnul do Švýcar a stejně se jeho jméno spojuje s bombardéry.

Karel  Antonín
30. dubna • 18:58

Nebyl tak trochu i plagiátor když ,,ukradl" Hansi Ledvinkovi a Tatře jejich myšlenky, projekty.
Viz http://www.tatra-club.com/clanek/a-neni-brouk-vlast... ...
http://cs.wikipedia.org/wiki/Tatra_97...
http://www.youtube.com/watch...

Arnošt
2. května • 10:55

Byl plagiátor, žádný zázračný konstruktér. Čtyčválcový "boxer" byl konstrukcí Tatry. Koncepce motoru vzadu také. Chápu VW (Škoda auto), že vynášejí německého zloděje nejen myšlenek, ale i výrobní dokumentace. Pro čechy znalé automobilové historie je to urážlivé, bez ohledu nacisckou minulost oslavovaného.

puk123
2. května • 11:42

Brouk není jedinou Porscheho konstrukcí. Vynikajícím konstruktérem bezesporu byl.

Tomas
30. dubna • 18:39

Nevím co do něj vrtáte ? Bezesporu to byl velikán automobiloveho průmyslu a ten věhlasný historik se chce jen zviditelnit !!!!
Využíval vězně jako otroky ?! Kdo měl v těch fabrikách makat pro Hitlera když chlapy byli na frontě ?
Dnes v automobilkách atd.. nemakají lidi jako otroci ,kteří jsou závislí na svévoli těch dneštních , rádoby kapitalistů a to není válka ! Ohledně té pamětní desky . Co takhle Mašíni ? Ti zavraždili několik lidí a jsou "někým považováni" za hrdiny ....

řidič
1. května • 13:19

Ano, taková totálně nasazení byli vlastně jen přemístěni do jiné fabriky v rámci Zákoníku práce, ne??
Panebože, chraň tento svět před relativizací zločinu nacismu, nebo si to zopáknem!
A vy nevzdělanci se raději ani nevyjadřujte, styďte se za svou blbost!

Antiautomat
30. dubna • 17:13

Nemozem si pomoct ale netusim co vlastne tento clanok, pripadne ti spomenuti ''kritici'' chcu povedat. Obycajne prazdne zvasty ludi, ktori ocividne nemaju co uzitocne na praci.

Doporučujeme

Články odjinud