Ferdinand Piëch (75) se do důchodu rozhodně nechystá

V dubnu potvrdili akcionáři koncernu Volkswagen Group Ferdinandu Piëchovi třetí funkční období v čele dozorčí rady.

Patří mezi postavy, které zejména ve druhé půli dvacátého století nejvíce ovlivňovaly evropský automobilový průmysl. Jmenuje se Ferdinand Piëch, narodil se v roce 1937 ve Vídni a je to vnuk legendárního konstruktéra Ferdinanda Porsche. Po studiích nastoupil v roce 1963 jako konstruktér ve Stuttgartu (pochopitelně ve firmě Porsche) a roku 1972 odešel k Audi. Tento pilný a talentovaný konstruktér se stal v roce 1993 předsedou představenstva koncernu VW Group.

Alfa Romeo

Piech opět popichuje; prý je schopen zčtyřnásobit prodeje Alfy Romeo

O devět let později jej v této pozici nahradil Bernd Pischetsrieder a Ferdinand Piëch od té doby do dnešních dnů stojí v čele dozorčí rady VW Group. Koncem první dekády 21. století to vypadalo, že malá automobilka Porsche Automobil Holding SE založená jeho dědou ovládne celý koncern VW Group, ale situace se záhy obrátila, takže v půli letošního roku převzal Volkswagen značku Porsche.

Mandát předsedy dozorčí rady koncernu Volkswagen vyprší na sklonku roku 2016, kdy bude Piëchovi 79 let, což by znamenalo, že se stane vůbec nejstarším špičkovým manažerem v moderních dějinách německého automobilového průmyslu. Ale ani tím by jeho aktivní angažmá končit nemělo. Ferdinand Piëch totiž pro magazín Bild am Sonntag prozradil: „Požádal jsem Martina Winterkorna (předseda představenstva VW Group – pozn. red.), abych mohl zahájit prodej další generace Golfu.“

Volkswagen | Byznys | Porsche

Volkswagen dokončí převzetí automobilky Porsche

Ačkoli od Ferdinanda Piëcha nelze očekávat již žádné radikální vstupy, přesto jeho přítomnost v jedné z čelních pozic koncernu VW Group budí dojem stability a kontinuity. Během loňského roku navíc bavily přestřelky mezi Piëchem a šéfem Fiatu Marchionnem ohledně značky Alfa Romeo, přičemž letos v Paříži Ferdinand Piëch překvapil, když potvrdil, že zájem Volkswagenu o Alfu Romeo trvá.

Lze ale předpokládat, že se Piëch bude z titulu své funkce angažovat i v zahraničních akvizicích Volkswagenu, k jejichž rozvoji za dobu svého působení v čele představenstva VW Group výrazně pomohl. K tomuto tématu poznamenal: „Obáváme se o trhy na jih od Alp a na západ od Rýnu. Těžko zaznamenáte pětiprocentní výkyvy v Německu, ale dvoutřetinového propadu ve Španělsku si určitě všimnete.“
 

Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 144 252 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 141 717 km
Cena: 160 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků