Ferdinand Piëch (75) se do důchodu rozhodně nechystá

V dubnu potvrdili akcionáři koncernu Volkswagen Group Ferdinandu Piëchovi třetí funkční období v čele dozorčí rady.

Patří mezi postavy, které zejména ve druhé půli dvacátého století nejvíce ovlivňovaly evropský automobilový průmysl. Jmenuje se Ferdinand Piëch, narodil se v roce 1937 ve Vídni a je to vnuk legendárního konstruktéra Ferdinanda Porsche. Po studiích nastoupil v roce 1963 jako konstruktér ve Stuttgartu (pochopitelně ve firmě Porsche) a roku 1972 odešel k Audi. Tento pilný a talentovaný konstruktér se stal v roce 1993 předsedou představenstva koncernu VW Group.

Alfa Romeo

Piech opět popichuje; prý je schopen zčtyřnásobit prodeje Alfy Romeo

O devět let později jej v této pozici nahradil Bernd Pischetsrieder a Ferdinand Piëch od té doby do dnešních dnů stojí v čele dozorčí rady VW Group. Koncem první dekády 21. století to vypadalo, že malá automobilka Porsche Automobil Holding SE založená jeho dědou ovládne celý koncern VW Group, ale situace se záhy obrátila, takže v půli letošního roku převzal Volkswagen značku Porsche.

Mandát předsedy dozorčí rady koncernu Volkswagen vyprší na sklonku roku 2016, kdy bude Piëchovi 79 let, což by znamenalo, že se stane vůbec nejstarším špičkovým manažerem v moderních dějinách německého automobilového průmyslu. Ale ani tím by jeho aktivní angažmá končit nemělo. Ferdinand Piëch totiž pro magazín Bild am Sonntag prozradil: „Požádal jsem Martina Winterkorna (předseda představenstva VW Group – pozn. red.), abych mohl zahájit prodej další generace Golfu.“

Volkswagen | Byznys | Porsche

Volkswagen dokončí převzetí automobilky Porsche

Ačkoli od Ferdinanda Piëcha nelze očekávat již žádné radikální vstupy, přesto jeho přítomnost v jedné z čelních pozic koncernu VW Group budí dojem stability a kontinuity. Během loňského roku navíc bavily přestřelky mezi Piëchem a šéfem Fiatu Marchionnem ohledně značky Alfa Romeo, přičemž letos v Paříži Ferdinand Piëch překvapil, když potvrdil, že zájem Volkswagenu o Alfu Romeo trvá.

Lze ale předpokládat, že se Piëch bude z titulu své funkce angažovat i v zahraničních akvizicích Volkswagenu, k jejichž rozvoji za dobu svého působení v čele představenstva VW Group výrazně pomohl. K tomuto tématu poznamenal: „Obáváme se o trhy na jih od Alp a na západ od Rýnu. Těžko zaznamenáte pětiprocentní výkyvy v Německu, ale dvoutřetinového propadu ve Španělsku si určitě všimnete.“
 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků