Fenix Supercar: Lee Noble znovu řádí (první obrázky a informace)

Těm, kteří blíže sledují dění v automobilovém průmyslu, jistě neunikla existence značky Noble a firmy Noble Automotive. Ta se zabývá malosériovou výrobou extravagantních sporťáků a momentálně zákazníky láká na model M600.

Jenže muž, jehož jméno firma nese, Lee Noble, již s touto společností nemá pár let nic společného. Dnes si hraje s auty na trochu jiném písečku, ve firmě Fenix Automotive, která by letos měla představit svůj první model. A jeho první rendery si právě můžeme prohlédnout.

Zatím bezejmenný vůz, kterému u Fenixu říkají prostě Supercar, nevypadá na první pohled vůbec špatně. Agresivní, doslova hladová příď, vyšperkovaná světlomety s třemi oddělenými zdroji a pásem LED k tomu dává jasně najevo, že novinka půjde výkonnostně ještě dále než dosavadní sporťáky Lee Nobla. Vůz přitom nemá být zcela nepraktický, měl by nabídnout koncepci interiéru 2+2 a přístup k subtilním zadním sedadlům skrze drobné, opačně zavěšené dveře podobně jako Mazda RX-8.

Pod kapotou najde místo ověřená technika General Motors. První možností bude osmiválec LS3 s výkonem 480 koní, druhou pak kompresorem přeplňováný V8 LS9 s výkonem 638 koní, který známe z Corvette ZR1.

Hmotnost vozu by neměla překročit 1 200 kg, a tak se můžeme jen těšit na slibované zrychlení silnejší verze z 0 na 160 km/h pod 7 sekund.

Prodeje novinky by měly začít koncem roku za cenu od 75 000 liber.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fenix Supercar zatím takto
Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 99 000 Kč
Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2009
Stav: 78 028 km
Cena: 140 000 Kč
Mazda CX-5 2.191
Rok výroby: 2012
Stav: 123 004 km
Cena: 419 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků