FCA poskytla Googlu 100 automobilů pro testy autonomního řízení

Skupina Fiat Chrysler Automobiles poskytne technologickému gigantovi stovku vozů pro testování autopilota. Google je využije v rámci projektu Waymo.

Google nedávno oznámil start společnosti Waymo, která se soustředí na vývoj autonomních a robotických vozů. V rámci toho skupina Fiat Chrysler Automobiles poskytla firmě 100 hybridních vozů Pacifica.

Díky stovce kusů narostla flotila automobilů pro Waymo o dvojnásobek. Testovat se bude zejména autonomní hardware, senzory a telematika. Na vývoji se začne pracovat od počátku následujícího roku.

Zajímavosti | Elektromobily | Fascinace | Nissan

Nissan Leaf jako autonomní tažný vůz? Utáhne dokonce tři vozy

„Hybridní vozy Pacifica budou skvěle doplňovat naši flotilu autonomních testovacích vozů,“ uvedl John Krafcik, generální ředitel Waymo. „Skupina FCA se stala naším partnerem, díky čemuž jsme mohli na spoustě věcí spolupracovat. Stavba všech vozů tak trvala pouhých šest měsíců.“

O spolupráci Googlu s některým z automobilových výrobců se spekulovalo už dříve. Společnost jednala s General Motors, ale obě strany se nemohly dohodnout na tom, kdo vlastně bude data softwaru vlastnit. S Googlem v minulém roce jednal také Ford, ale k oficiální dohodě nedošlo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Chrysler Grand Voyager 2.776
Rok výroby: 2007
Stav: 108 338 km
Cena: 119 000 Kč
Chrysler PT Cruiser 2.148
Rok výroby: 2004
Stav: 115 028 km
Cena: 53 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 280 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků