Faraday Future FFZERO1 má jen jedno místo a výkon přes 1000 koní

Futuristické závodní auto se samo učí jízdní stopu na závodním okruhu, řidič už v něm vlastně ani být nemusí.
Seznam kapitol
  1. Faraday Future FFZERO1
  2. Fotogalerie: Faraday Future FFZERO1

Na veletrh CES 2016 v Las Vegas míří tento koncept závodního vozu budoucnosti. Jmenuje se Faraday Future FFZERO1, sveze se v něm pouze řidič, který sedí uprostřed, a k pohonu používá módní elektromotory (dohromady čtyři) o celkovém výkonu přes 1000 koní. Zrychlení na 100 km/h má zvládnout za tři sekundy a rozjede se na více než 320 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Takhle si tvůrci představují futuristické závodní auto. Prý umí jezdit úplně samo a dokonce se učí závodní stopu na okruhu. Výkon elektromotorů přesahuje tisíc koní

Pokud ale vynecháme futuristický design, mnohem důležitější je představená variabilní platfroma VPA, na které koncept Faraday Future FFZERO1 stojí. Ta má umožnit výrobu elektromobilů s různými rozvory a karoseriemi, neboť centrálně umístěnou kazetu akumulátorů lze různě zkracovat a prodlužovat prostým přidáním nebo odebráním článků.

Jméno konceptu odkazuje na anglického vědce Michaela Faradaye, kterému vděčíme za objev elektromagnetické indukce a tedy i teoretické funkce elektromotoru a dynama.

Život řidiče | Elektromobily | Názory

Kupci elektroaut dostanou dotaci. Zaplatí ji ti, kdo si pořizují běžná auta

Podle tvůrců konceptu spočívá budoucnost závodních aut v tom, že si pilot zacvakne do volantu smartphone a přes něj bude ovládat všechny důležité funkce auta.

Otázka je, k čemu je tu volant a proč je tohle závodní auto, když prý umí jezdit zcela autonomně a to nejen na silnici, ale i na závodním okruhu. Software se přizpůsobuje aktuálním podmínkám na trati a postupně se učí ideální stopu.

Následující kapitola
Smart Fortwo 0.599
Rok výroby: 2002
Stav: 96 161 km
Cena: 39 000 Kč
Smart Fortwo 0.999
Rok výroby: 2010
Stav: 127 123 km
Cena: 80 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků