Fanouškovské dilema: Hänninen s Fabií, nebo Prokop s Fiestou?

Napětí mezi českými příznivci automobilových soutěží před víkendovou Rally Guanajuato Mexico stoupá. V prvním dílu mistrovství světa S-WRC mají totiž ve hře dvě želízka. Jednak vůz Škoda Fabia S2000 s Finem Juho Hänninenem za volantem, proti němuž se mimo jiné postaví Martin Prokop s Fordem Fiesta S2000.

Jinými slovy loňský šampion seriálu IRC versus juniorský mistr světa z roku 2009. „Juho je mezi našimi fandy hodně oblíbený. Těším se na naše souboje a jen doufám, že si je diváci budou užívat a vnímat sportovně. Moc by mě nebavilo, kdyby se tábor českých fanoušků rozdělil a z našich soubojů vznikla nějaká nezdravá rivalitu,“ řekl AutoRevue.cz Prokop.

V cestě stojí i dakarský šampion Al-Attiyah

Jinak má k umění a možnostem Seveřana, který jede celý šampionát s přímou podporou stáje Škoda Motorsport a firmy Red Bull, velký respekt. „V porovnání s nimi je náš tým sice trpaslík, ale rozhodně nedáme kůži lacino. Chci získat titul,“ vzkázal jezdec Czech Ford National Teamu. „Do souboje půjdeme od prvních metrů naplno. Snad si neusteleme někde mezi kaktusy.“

Hänninen bere účast v osmidílném seriálu vozů kategorie S2000 velice prestižně. „Chceme jezdit hodně vepředu, ambice máme nejvyšší. Konkurence je silná, ale náš tým je skvěle připravený,“ uvedl Fin, v jehož prospěch bude na prašných cestách v okolí města Leon hovořit pověst jednoho z nejlepších pilotů na šotolině.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Vozy největších favoritů S-WRC (zleva): Fiesty Al-Attiyaha a Prokopa a Hänninenova Fabia

Dalším jezdcem, který se bude chtít výrazně prosadit, je nedávný vítěz Rallye Dakar Katařan Nasser Al-Attiyah s Fordem Fiesta S2000. „Tenhle triumf mu dodal obrovské sebevědomí. Mimo něj přibylo do šampionátu ještě několik mladých a rychlých pilotů, bude to fuška,“ přiznal Prokop. Na prašných mexických cestách v nadmořské výšce přes dva tisíce metrů se ale v S-WRC sejde jen pět jezdců. Kromě zmíněné trojice to bude ještě duo estonských pilotů Ott Tonak (Ford Fiesta) a Karl Kruuda (Škoda Fabia).

Loeb: Sezona vlastně začíná až v Mexiku

V hlavní kategorii WRC se očekává, jak si po triumfu na únorové Švédské rallye povedou jezdci na vozech Ford Fiesta RS WRC, kteří na stupně vítězů vůbec nepustili své soky z Citroën Total World Rally Teamu. Sedminásobný šampion a vítěz čtyř předchozích ročníků Mexické rallye Sébastien Loeb skončil na severu Evropy s vozem DS3 WRC nečekaně až šestý.

„Nic závažného se nestalo, sezona vlastně začíná až v Mexiku,“ poznamenal k nadcházející soutěži v okolí města Leon s tím, že až na nezpevněném povrchu dojde ke skutečné konfrontaci nových speciálů. Ty od letoška pohání nový turbomotor o objemu 1600 ccm s přímým vstřikováním.

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků