Fanouškovské dilema: Hänninen s Fabií, nebo Prokop s Fiestou?

Napětí mezi českými příznivci automobilových soutěží před víkendovou Rally Guanajuato Mexico stoupá. V prvním dílu mistrovství světa S-WRC mají totiž ve hře dvě želízka. Jednak vůz Škoda Fabia S2000 s Finem Juho Hänninenem za volantem, proti němuž se mimo jiné postaví Martin Prokop s Fordem Fiesta S2000.

Jinými slovy loňský šampion seriálu IRC versus juniorský mistr světa z roku 2009. „Juho je mezi našimi fandy hodně oblíbený. Těším se na naše souboje a jen doufám, že si je diváci budou užívat a vnímat sportovně. Moc by mě nebavilo, kdyby se tábor českých fanoušků rozdělil a z našich soubojů vznikla nějaká nezdravá rivalitu,“ řekl AutoRevue.cz Prokop.

V cestě stojí i dakarský šampion Al-Attiyah

Jinak má k umění a možnostem Seveřana, který jede celý šampionát s přímou podporou stáje Škoda Motorsport a firmy Red Bull, velký respekt. „V porovnání s nimi je náš tým sice trpaslík, ale rozhodně nedáme kůži lacino. Chci získat titul,“ vzkázal jezdec Czech Ford National Teamu. „Do souboje půjdeme od prvních metrů naplno. Snad si neusteleme někde mezi kaktusy.“

Hänninen bere účast v osmidílném seriálu vozů kategorie S2000 velice prestižně. „Chceme jezdit hodně vepředu, ambice máme nejvyšší. Konkurence je silná, ale náš tým je skvěle připravený,“ uvedl Fin, v jehož prospěch bude na prašných cestách v okolí města Leon hovořit pověst jednoho z nejlepších pilotů na šotolině.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Vozy největších favoritů S-WRC (zleva): Fiesty Al-Attiyaha a Prokopa a Hänninenova Fabia

Dalším jezdcem, který se bude chtít výrazně prosadit, je nedávný vítěz Rallye Dakar Katařan Nasser Al-Attiyah s Fordem Fiesta S2000. „Tenhle triumf mu dodal obrovské sebevědomí. Mimo něj přibylo do šampionátu ještě několik mladých a rychlých pilotů, bude to fuška,“ přiznal Prokop. Na prašných mexických cestách v nadmořské výšce přes dva tisíce metrů se ale v S-WRC sejde jen pět jezdců. Kromě zmíněné trojice to bude ještě duo estonských pilotů Ott Tonak (Ford Fiesta) a Karl Kruuda (Škoda Fabia).

Loeb: Sezona vlastně začíná až v Mexiku

V hlavní kategorii WRC se očekává, jak si po triumfu na únorové Švédské rallye povedou jezdci na vozech Ford Fiesta RS WRC, kteří na stupně vítězů vůbec nepustili své soky z Citroën Total World Rally Teamu. Sedminásobný šampion a vítěz čtyř předchozích ročníků Mexické rallye Sébastien Loeb skončil na severu Evropy s vozem DS3 WRC nečekaně až šestý.

„Nic závažného se nestalo, sezona vlastně začíná až v Mexiku,“ poznamenal k nadcházející soutěži v okolí města Leon s tím, že až na nezpevněném povrchu dojde ke skutečné konfrontaci nových speciálů. Ty od letoška pohání nový turbomotor o objemu 1600 ccm s přímým vstřikováním.

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

včera | Milan Lažanský | 13 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků