Falešná sláva? Fisker si prý najal firmu, která jej vychvaluje do nebes

V dnešní době se na online tituly soustředí velká pozornost, čehož jsou si automobilky velmi dobře vědomy. Marketing některých ale zachází zřejmě až příliš daleko.

Výrobci používají různé taktiky na dosažení dobré pověsti. Jednou z metod je například přidávání falešných recenzí na weby jako Yelp, DealerRater nebo Google Reviews. Taktika je jednoduchá: automobilky chtějí pochvalnými příspěvky zvýšit celkové hodnocení společnosti. Je to sice nemorální, ale těžko se to prokazuje.

Další taktikou je spolupráce s agenturou, která prostřednictvím falešných čtenářů přidává pochvalné komentáře pod publikované články. K tomuto kroku se měla odhodlala automobilka Fisker, která se nemůže pochlubit právě špičkovou reputací. Vedení se to rozhodlo změnit díky indické společnosti, která má vylepšovat pověst automobilky založené v roce 2007, serveru thetruthaboutcars.com se to však dle všeho podařilo odhalit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Fisker se chystá představit nový elektromobil s netradičními křídlovými dveřmi. Na jeho pověsti ale podle serveru thetruthaboutcars.com nepracuje zrovna férově.

Komentáře fiktivních čtenářů zároveň chrlí kritiku na společnost Karma Automotive. Tu založil také Henrik Fisker, následně ale přišla ne úplně povedená produkce elektrického luxusního sedanu Fisker Karma. Firma musela vyhlásit v roce 2013 bankrot a následně jí koupila společnost Wanxiang Group.

Pod články o novinkách z Fisker Automotive se naopak objevují jen pozitivní komentáře. Všechno krásné, sexy a samozřejmě bez jakékoliv chyby. Indičtí přispívatelé si dokonce mění svojí IP adresu, aby skryli svou skutečnou polohu. Důmyslné, skutečně to ale automobilce napraví reputaci, nebo to bude právě naopak? A nebo chce pověst Fiskeru do očí bijícími pochvalnými komentáři pokazit konkurence?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Foto: thetruthaboutcars.com

 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků