Falešná sláva? Fisker si prý najal firmu, která jej vychvaluje do nebes

V dnešní době se na online tituly soustředí velká pozornost, čehož jsou si automobilky velmi dobře vědomy. Marketing některých ale zachází zřejmě až příliš daleko.

Výrobci používají různé taktiky na dosažení dobré pověsti. Jednou z metod je například přidávání falešných recenzí na weby jako Yelp, DealerRater nebo Google Reviews. Taktika je jednoduchá: automobilky chtějí pochvalnými příspěvky zvýšit celkové hodnocení společnosti. Je to sice nemorální, ale těžko se to prokazuje.

Další taktikou je spolupráce s agenturou, která prostřednictvím falešných čtenářů přidává pochvalné komentáře pod publikované články. K tomuto kroku se měla odhodlala automobilka Fisker, která se nemůže pochlubit právě špičkovou reputací. Vedení se to rozhodlo změnit díky indické společnosti, která má vylepšovat pověst automobilky založené v roce 2007, serveru thetruthaboutcars.com se to však dle všeho podařilo odhalit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Fisker se chystá představit nový elektromobil s netradičními křídlovými dveřmi. Na jeho pověsti ale podle serveru thetruthaboutcars.com nepracuje zrovna férově.

Komentáře fiktivních čtenářů zároveň chrlí kritiku na společnost Karma Automotive. Tu založil také Henrik Fisker, následně ale přišla ne úplně povedená produkce elektrického luxusního sedanu Fisker Karma. Firma musela vyhlásit v roce 2013 bankrot a následně jí koupila společnost Wanxiang Group.

Pod články o novinkách z Fisker Automotive se naopak objevují jen pozitivní komentáře. Všechno krásné, sexy a samozřejmě bez jakékoliv chyby. Indičtí přispívatelé si dokonce mění svojí IP adresu, aby skryli svou skutečnou polohu. Důmyslné, skutečně to ale automobilce napraví reputaci, nebo to bude právě naopak? A nebo chce pověst Fiskeru do očí bijícími pochvalnými komentáři pokazit konkurence?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Foto: thetruthaboutcars.com

 

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků