Faceliftu se dočkal i Golf na elektřinu. Nabídne dvakrát delší dojezd

Německá automobilka před pár dny odhalila facelift populárního modelu. O něco později se na autosalonu v Los Angeles dočkala také elektrická verze.

Volkswagen odhalil faceliftovaný Golf na domácí půdě ve Wolfsburgu již před několika dny. Tehdy jsme se však nedočkali informací o elektrické variantě, ty si totiž německá automobilka schovala až na autosalon do Los Angeles. Nejpopulárnější model této značky ve verzi s elektromotorem nabídne řadu zajímavého vybavení, vyšší výkon a zejména delší dojezd na jedno nabití.

Technika | Volkswagen | Premiéry | Volkswagen Golf

VW Golf teď bude umět vypínat motor při uvolnění pedálu plynu

Kapacita lithium-iontového akumulátoru vzrostla z 23,2 kWh (u předchozí verze) na 35,8 kWh. Dojezdová vzdálenost na jedno nabití se tak zvýší na zhruba 300 kilometrů. Z domácí zásuvky pak vůz nabijete za necelých 6 hodin. E-Golf se dočkal také aktualizace elektromotoru. Ten nově nabídne výkon až 100 kW a točivý moment 290 Nm. Elektromobil zrychlí z klidu na stovku za 9,6 sekundy. O téměř sekundu rychleji než předchozí generace.

Co do designu je to u elektrického Golfu stejné jako u modelů s konvenčními pohonnými jednotkami. Vůz se dočkal jen několika drobných úprav. Světlomety nyní ukrývají LED diody a k vidění je také tenký modrý proužek, který značí, že se jedná o vůz poháněný čistě elektřinou.

Volkswagen | Premiéry | Volkswagen Golf

Fotogalerie: Přímo ve Wolfsburgu jsme zkoumali nový VW Golf

Interiér nově nabídne přístrojový štít s úhlopříčkou 12,3". S nejdražším provedením infotainmentu můžete následně pracovat s displejem o úhlopříčce 9,2". Systému Discovery Pro samozřejmě nechybí možnost spolupráce s chytrými telefony a to pomocí funkcí Apple CarPlay a Android Auto. Do varovných systémů pak byla nově přidána také detekce chodce.

Díky nové baterii se elektrický Golf stává pro ostatní vozy s nulovými emisemi velkou konkurencí. Překoná i nejnovější Nissan Leaf (dojezdová vzdálenost 172 km) či Hyundai Ioniq Electric (200 km). Stále to však nebude stačit na elektrický Chevy Bolt, který na jedno nabití slibuje až 383 kilometrů. Na oficiální český ceník si budeme muset ještě nějaký čas počkat, odhadovaná suma se pohybuje okolo 900 000 českých korun.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků