Faceliftu se dočkal i Golf na elektřinu. Nabídne dvakrát delší dojezd

Německá automobilka před pár dny odhalila facelift populárního modelu. O něco později se na autosalonu v Los Angeles dočkala také elektrická verze.

Volkswagen odhalil faceliftovaný Golf na domácí půdě ve Wolfsburgu již před několika dny. Tehdy jsme se však nedočkali informací o elektrické variantě, ty si totiž německá automobilka schovala až na autosalon do Los Angeles. Nejpopulárnější model této značky ve verzi s elektromotorem nabídne řadu zajímavého vybavení, vyšší výkon a zejména delší dojezd na jedno nabití.

Technika | Volkswagen | Premiéry | Volkswagen Golf

VW Golf teď bude umět vypínat motor při uvolnění pedálu plynu

Kapacita lithium-iontového akumulátoru vzrostla z 23,2 kWh (u předchozí verze) na 35,8 kWh. Dojezdová vzdálenost na jedno nabití se tak zvýší na zhruba 300 kilometrů. Z domácí zásuvky pak vůz nabijete za necelých 6 hodin. E-Golf se dočkal také aktualizace elektromotoru. Ten nově nabídne výkon až 100 kW a točivý moment 290 Nm. Elektromobil zrychlí z klidu na stovku za 9,6 sekundy. O téměř sekundu rychleji než předchozí generace.

Co do designu je to u elektrického Golfu stejné jako u modelů s konvenčními pohonnými jednotkami. Vůz se dočkal jen několika drobných úprav. Světlomety nyní ukrývají LED diody a k vidění je také tenký modrý proužek, který značí, že se jedná o vůz poháněný čistě elektřinou.

Volkswagen | Premiéry | Volkswagen Golf

Fotogalerie: Přímo ve Wolfsburgu jsme zkoumali nový VW Golf

Interiér nově nabídne přístrojový štít s úhlopříčkou 12,3". S nejdražším provedením infotainmentu můžete následně pracovat s displejem o úhlopříčce 9,2". Systému Discovery Pro samozřejmě nechybí možnost spolupráce s chytrými telefony a to pomocí funkcí Apple CarPlay a Android Auto. Do varovných systémů pak byla nově přidána také detekce chodce.

Díky nové baterii se elektrický Golf stává pro ostatní vozy s nulovými emisemi velkou konkurencí. Překoná i nejnovější Nissan Leaf (dojezdová vzdálenost 172 km) či Hyundai Ioniq Electric (200 km). Stále to však nebude stačit na elektrický Chevy Bolt, který na jedno nabití slibuje až 383 kilometrů. Na oficiální český ceník si budeme muset ještě nějaký čas počkat, odhadovaná suma se pohybuje okolo 900 000 českých korun.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Passat 1.8
Rok výroby: 2002
Stav: 176 845 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků