Facelift Škody Octavia: automobilce unikly první fotografie

Správce francouzské webové prezentace Škody Auto zřejmě čeká těžké spaní. Omylem totiž vypustil do světa mikroprezentaci faceliftované Škody Octavia druhé generace a než si toho stačil někdo povolaný všimnout, novináři již měli v rukou cenný fotografický materiál. S jistotou tak nyní můžeme říci, že oficiální představení faceliftované Octavie II je již jen otázkou několika dní. Do té doby vám nabízíme fotografie, zachycující vše podstatné, a pár již známých informací.

Nejpodstatnější faktem je, že celý facelift Octavie je nečekaně výrazný. Kdo by čekal velmi drobné kosmetické změny, mýlil by se, Octavia dostala významně inovovanou příď, lehce upravenou záď a ani změny v interiéru nepřehlédnete. Dosavadní design se sice zdál být takřka imunní vůči zubu času, ale dříve nebo později by mu jistě neodolal.

Na nové přídi tak nyní naleznete zcela nové světlomety, které výrazněji zasahujií do blatníků a přední kapoty. Spolu s novým nárazníkem s jinak tvarovaným otvorem sání vzduchu tak má Octavie o dost přívětivější výraz - z přísného „pohledu” je rázem úsměv.

Změny na zádi již tak významné nejsou a hlavním orientačním znakem jsou upravené světlomety bez středního červeného pruhu.

Uvnitř zaujme na první pohled hlavně jiný volant a pozměněné řešení středového panelu. Krom dalších obvyklých změn, čítajících nová čalounění apod. víme, že podsvětlení přístrojového panelu budou mít nyní na starost bílé LEDky místo telených. Mimo vyobrazeného volantu bude bude též na výběr i jeho tříramenná varianta volantem.

Novinky najdeme také pod kapotou. Dočkáme se motoru motor 1,4 TSI/90kW (122 k), ke kterému spolu s 1,8 TSI/118 kW (160 k) bude možné sedmistupňový dvouspokojvý automat DSG. Dosud byla k dispozici pouze jeho šestistupňová verze a pouze pro motor 2,0 TDI.

Více se zřejmě dozvíme spolu se startem pařížského autosalonu, popř., pokud by si Škoda nechala představení na později, krátce poté.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Octavia 2 po facliftu

 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků