Facelift řady 5: decentní změny a Competition Package

BMW oficiálně představilo facelift pro řadu 5. Týká se všech verzí od sedanu, přes kombi, GTI M5 a navrch přináší Competition Package.
Seznam kapitol
  1. BMW 5 - facelift
  2. Fotogalerie: M5, Competition Package
  3. Fotogalerie: Sedan, Touring, GT, Hybrid

Když sečteme počet prodaných exemplářů řady 5 od počátku představení aktuální generace, dostaneme se přes jeden milion prodaných vozů v provedení sedan, kombi i Gran Turismo. Pro BMW je tento model poměrně úspěšným, a aby takovým zůstal i nadále, přichází facelift, který decentně vylepšil vše, co do této řady spadá.

Testy | Zajímavosti | Design | Fascinace | Kombi | Premiéry | BMW

Test BMW 525d xDrive Touring: ... ale stejně je to pořád BMW!

Facelift lehce změnil před část, kde najdeme jinou masku chladiče a přepracované otvory pro přívod vzduchu v nárazníku. Standardem pro všechna provedení jsou xenonové světlomety, které lze vyměnit za adaptivní světla používající LED. Ta doplňují ještě mlhovky taktéž s diodami. Boční blinkry se nastěhovaly do zpětných zrcátek a v nabídce se objevují pakety BMW Luxury Line, respektive BMW Modern Line. Ke všem variantám řady 5 pak lze dokoupit M Sport paket.

Testy | SUV | Kupé | BMW

Test: BMW 530d xDrive GT – o turbo méně


Novinky se rovněž týkají nabídky motorizací. Nově se objevila základní naftová motorizace 518d, která používá čtyřválcový diesel o výkonu 143 koní a bude nabízena v kombinaci se sedanem i kombi. U prvního jmenovaného se máme těšit na kombinovanou spotřebu 4,5 l/100 km. Dalším nováčkem je 520d spojený s pohonem všech kol xDrive. Vrcholem pro všechny členy pětkové řady je přeplňovaný osmiválec o výkonu 450 koní.

Z dalších změn stojí za zmínku nový multimediální systém určený pro zadní sedadla, který používá displeje ve stylu tabletů, jiné je také ambientní osvětlení a to vše může doplňovat ozvučení od společnosti Harman Kardon. U faceliftových BMW 5 lze například napsat sms tak, že svou zprávu prostě nadiktujete (podobně jako tomu je u některých chytrých telefonů).

Testy | Sportovní auta | BMW

Test: BMW M550d – třikrát a dost

Podobné změny jako u sedanu pak najdeme u vrcholné M5. Také ta dostala decentně pozměněnou masku chladiče, na přání lze získat adaptivní LED světlomety, přepracované jsou i zadní svítilny. Nově přicházejí barvy karoserie Pure Metal Silver, Pyrite Brown, Frozen Blue a v rámci programu BMW Individiual lze pořídit matný lak karoserie.

Největší novinkou celého faceliftu ale nakonec je Competition Package, který BMW začne nabízet od července a který se kromě M5 týká také M6 Coupe, Convertible i Gran Coupe. Hlavní položkou tohoto paketu je výkon navýšený na 575 koní, zároveň ale zákazníci získají přepracovaný podvozek nižší o jeden centimetr a jinak nastavený posilovač řízení. Standardem jsou dvacetipalcová kola. V praxi jsou všechny verze doplněné o nový paket rychlejší o 0,1 s při sprintu z nuly na stovku, z nuly na 200 km/h ušetří v porovnání s obyčejnými M dvě desetiny sekundy. 

Následující kapitola
BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 275 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků