Facelift pro Porsche Cayman i Boxster

Rok 2008 nebyl pro Porsche jen rokem premiéry modernizované verze řady 911. Omlazení se dočkali i její menší sourozenci.

A na mysli máme samozřejmě modely Cayman a Boxster. Obě nejmenší řady značky jsou v těchto dnech ve své inovované podobě představovány na autosalonu v Los Angeles. Na trhy vstoupí jako modely 2010 a od dosavadních verzí se liší na první pohled mírně upravenými hlavními reflektory a naběráky chladicího vzduchu a novými zadními světlomety složenými z LED. Boxster a Cayman budou také vůbec poprvé nabízeny s tzv. Lights Package, který zahrnuje bixenonové hlavní reflektory, nasvětlování zatáček či světlomety pro denní svícení složené z LED. U Boxsteru tyto osvětlovací jednotky nahrazují mlhovky a skládají se ze dvou čtveřic vodorovně situovaných řad LED, zatímco u Caymanu jsou integrovány po obvodu hlavních reflektorů. 

V popředí zájmu však jistě bude stát od základu přepracovaný ležatý šestiválec, jenž přináší o něco více výkonu, ale výrazně nižší spotřebu. Ta pramení z velké žásti také z použití dvouspojkové převodovky PDK (Porsche-Doppelkupplungsgetriebe). Ve svém základním odladění dává pohonná jednotka s objemem 2,9 l výkon 255 koní v Boxsteru a 265 koní v Caymanu, což znamená nárůst o 10, resp. 20 koní. Větší motor s objemem 3,4 l, určená pro modely S, přitom těží z přímého vstřikování benzínu a dosahuje 310 koní v Boxsteru S a 320 koní pod kapotou typu Cayman, takže nárůst činí 15 a 25 koní. To znamená, že na jednoho výkonového koně připadá od 4,2 (cayman S) do 5,2 kg (Boxster). Nejrychlejším vozem z obou přepracovaných řad je pochopitelně cayman S, jenž v kombinaci s převodovkou PDK zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,9 s, naopak „nejpomalejším“ modelem je Boxster s šestistupňovým „manuálem“ a zrychlením 5,9 s.

Díky sérii úprav na pohonných jednotkách se podařilo v řadách Cayman a Boxster vůbec poprvé snížit průměrnou spotřebu paliva v kombinovaném provozu pod hranici 9 l/100 km. Nejhospodárnějším provedením je varianta se slabším motorem 2,9 l, který kombinován s PDK spotřebuje 8,9 l/100 km, zatímco jednotka 3,4 l si vezme 9,2 l/100 km. Změny na mechanice vozů se přitom neomezilo na pohonné jednotky, ale modifikováno bylo i zavěšení kol. Upravené řízení vyžaduje nižší síly na volantu, ale zároveň přináší řidiči lepší kontakt s vozovkou. 

Kola jsou na základním provedení o půl palce širší než na předchozích modelech, což umožnilo instalaci větších brzdových kotoučů na přední nápravě. Modernizované modely Cayman a Boxster vstoupí do prodejů v únoru roku 2009.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Boxster 2010

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Cayman 2010 
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

dnes | Stanislav Kolman
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků