Facelift pro Dodge Viper SRT: větší výkon a nižší spotřeba

Jen pro pořádek připomeneme, že se koncern Chrysler vrátil ke jménu Dodge, takže Viper se už zase jmenuje spořádaně Dodge Viper a ne SRT Viper. Modelový rok 2015 ale vedle nového jména přináší i několik technických změn, takže by to šlo klidně vydávat za takový menší facelift.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Změny jsou vyloženě funkční - zvedl se výkon, snížila spotřeba a zlepšila ovladatelnost

Předně motor. Atmosférický desetiválec o objemu 8,4 l zůstává, takže se Viper může nadále chlubit nejen největším atmosférickým, ale největším co do objemu v sériovém autě vůbec. Výkon se zvedl o 3 kW na 481 kW, takže tohle americké kladivo na čarodějnice nyní posílá přes upravený manuální šestikvalt na zadní kola 654 koní. Například legendární McLaren F1 měl výkon "jenom" 627 koní, to jen tak pro srovnání.

Zajímavosti | Bezpečnost | Americká auta | Byznys

V USA chtějí doživotí pro manažery automobilek kvůli svolávacím akcím

Právě upravená převodovka, která má trochu jiné odstupňování a nižší třecí ztráty, pak stojí za tím, že má Dodge Viper modelového roku 2015 lepší spotřebu. Podle americké normy ujede na dálnici na jeden galon paliva dvacet mil, tedy po přepočtu na naše jednotky to dělá spotřebu 11,8 l/100 km.

Z dalších novinek jmenujme třeba třetí stupeň výbavy GT, který se zařadí mezi základní Viper a vrcholný GTS. V nabídce se objevují i nové aerodynamické doplňky, nové barevné kombinace na karoserii i v interiéru a podobně. Dodge uvádí i různé limitované edice kombinující výhodné balíčky výbav.

Video | Sportovní auta | Sedany | Premiéry | Dodge

Dodge Charger SRT Hellcat přichází coby nejrychlejší sériový sedan

Pro extrémisty je tu pak nový Dodge Viper Time Attack 2.0 Special Edition, což už je regulérní závodní auto na značkách. Má aerodynamický paket zvyšující přítlak, závodní podvozek, silnější brzdy Brembo, okruhové pneumatiky, skořepinové sedačky s vícebodovými pásy a další libůstky. Postaveno bude jen 96 kusů.

Dodge se snaží Viper znovu dostat do povědomí veřejnosti a zvýšit odbyt, neboť zájem o auto poslední dobou opadal a všichni raději kupovali novou Corvette. Možná pomůže zvýšení výkonu Viperu, ale to je zatím jen ve stádiu spekulací.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Dodge Caliber 1.968
Rok výroby: 2006
Stav: 215 608 km
Cena: 95 000 Kč
Chrysler Grand Voyager 2.776
Rok výroby: 2007
Stav: 108 338 km
Cena: 119 000 Kč
Chrysler PT Cruiser 2.148
Rok výroby: 2004
Stav: 115 028 km
Cena: 53 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků