Facelift pro Dodge Viper SRT: větší výkon a nižší spotřeba

Jen pro pořádek připomeneme, že se koncern Chrysler vrátil ke jménu Dodge, takže Viper se už zase jmenuje spořádaně Dodge Viper a ne SRT Viper. Modelový rok 2015 ale vedle nového jména přináší i několik technických změn, takže by to šlo klidně vydávat za takový menší facelift.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Změny jsou vyloženě funkční - zvedl se výkon, snížila spotřeba a zlepšila ovladatelnost

Předně motor. Atmosférický desetiválec o objemu 8,4 l zůstává, takže se Viper může nadále chlubit nejen největším atmosférickým, ale největším co do objemu v sériovém autě vůbec. Výkon se zvedl o 3 kW na 481 kW, takže tohle americké kladivo na čarodějnice nyní posílá přes upravený manuální šestikvalt na zadní kola 654 koní. Například legendární McLaren F1 měl výkon "jenom" 627 koní, to jen tak pro srovnání.

Zajímavosti | Americká auta | Bezpečnost | Byznys

V USA chtějí doživotí pro manažery automobilek kvůli svolávacím akcím

Právě upravená převodovka, která má trochu jiné odstupňování a nižší třecí ztráty, pak stojí za tím, že má Dodge Viper modelového roku 2015 lepší spotřebu. Podle americké normy ujede na dálnici na jeden galon paliva dvacet mil, tedy po přepočtu na naše jednotky to dělá spotřebu 11,8 l/100 km.

Z dalších novinek jmenujme třeba třetí stupeň výbavy GT, který se zařadí mezi základní Viper a vrcholný GTS. V nabídce se objevují i nové aerodynamické doplňky, nové barevné kombinace na karoserii i v interiéru a podobně. Dodge uvádí i různé limitované edice kombinující výhodné balíčky výbav.

Video | Sportovní auta | Premiéry | Sedany | Dodge

Dodge Charger SRT Hellcat přichází coby nejrychlejší sériový sedan

Pro extrémisty je tu pak nový Dodge Viper Time Attack 2.0 Special Edition, což už je regulérní závodní auto na značkách. Má aerodynamický paket zvyšující přítlak, závodní podvozek, silnější brzdy Brembo, okruhové pneumatiky, skořepinové sedačky s vícebodovými pásy a další libůstky. Postaveno bude jen 96 kusů.

Dodge se snaží Viper znovu dostat do povědomí veřejnosti a zvýšit odbyt, neboť zájem o auto poslední dobou opadal a všichni raději kupovali novou Corvette. Možná pomůže zvýšení výkonu Viperu, ale to je zatím jen ve stádiu spekulací.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Chrysler Grand Voyager 2.776
Rok výroby: 2005
Stav: 163 402 km
Cena: 100 000 Kč
Chrysler PT Cruiser 1.996
Rok výroby: 2001
Stav: 161 337 km
Cena: 50 000 Kč
Chrysler 300C 2.987
Rok výroby: 2007
Stav: 195 290 km
Cena: 160 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků