Facelift má za sebou i Maserati Quattroporte. Je rychlejší a úspornější

Omlazený sedan Quattroporte je nyní rychlejší a trochu úspornější. Má ale také bohatší výbavu, umí zabrzdit sám a udrží se v jízdním pruhu, pokud nedáváte pozor. A ano, pořád je i s dieselem.

Modernizace se dotkla italského sedanu Maserati Quattroporte. Na první pohled se toho sice moc nezměnilo, ale inženýři automobilky pracovali na detailech a ty se projevily například snížením aerodynamického odporu díky elektronicky ovládaným klapkám na vstupu vzduchu k chladiči, takže má auto nižší koeficient odporu vzduchu. To pomohlo snížit spotřebu a zvýšit maximální rychlost.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Naftový motor 3.0 V6 pod kapotou zůstal, má ale lepší maximální rychlost. Základní benzinový šestiválec posílil a už umí 270 km/h. Osmiválcové GTS zvládne 310 km/h

Turbodiesel 3.0 V6 zůstal, stejně tak jeho výkon 202 kW (275 k) a točivý moment 600 Nm. Maximální rychlost dieselu ale vzrostla na 252 km/h, rychlejší je i slabší diesel o výkonu 184 kW (250 k). Ten umí 242 km/h. Základní přeplňovaný benzinový šestiválec 3,0 l posílil na 257 kW (350 k). Díky tomu zvládne akcelerovat na 100 km/h za 5,5 s a rozjede se na 270 km/h.

SUV | Byznys | Maserati

Maserati Levante dorazilo na český trh. Můžete ho mít i na operativní leasing

Silnější verze třílitrového šestiválce od Ferrari stále nabízí výkon 301 kW (410 k) a točivý moment 550 Nm (slabší 350 k verze má 500 Nm). Maserati Quattroporte S nebo čtyřkolka S Q4 zvládne nejvyšší rychlost 286 km/h, čtyřkolka akceleruje na 100 km/h za 4,9 s. To je o dvě desetinky rychleji než zadokolka.

Na vrcholu nabídky zůstává Maserati Quattroporte GTS s přeplňovaným osmiválcem 3,8 l rovněž od Ferrari. Motor má nejvyšší výkon 390 kW (530 k) a točivý moment 710 Nm. Na 100 km/h akceleruje za 4,7 sekundy a rozjede se nyní až na 310 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kromě jiného přibyly také dva stupně výbavy GranSport a GranLusso, které nabízejí větší možnosti individualizace. Nový je i zábavní systém s přirozenějším ovládáním

Maserati ale rozšířilo i výbavu o nový zábavní systém s 8,4" displejem s lepším rozlišením a rychlejšími reakcemi, přibyl pomocný otočný ovladač a samozřejmě se rozšiřovala bezpečnostní výbava o upravený tempomat s funkcí stop&go či další asistenční systémy jako udržení v pruhu, nouzové brzdění a podobně.

Quattroporte může mít také kamery utvářející 360° obraz kolem celého auta, automatický senzor kvality vzduchu je nyní standardem a do nabídky přibyly verze GranLusso a GranSport s rozšířenými možnostmi individualizace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 125 423 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků