Facelift má za sebou i Maserati Quattroporte. Je rychlejší a úspornější

Omlazený sedan Quattroporte je nyní rychlejší a trochu úspornější. Má ale také bohatší výbavu, umí zabrzdit sám a udrží se v jízdním pruhu, pokud nedáváte pozor. A ano, pořád je i s dieselem.

Modernizace se dotkla italského sedanu Maserati Quattroporte. Na první pohled se toho sice moc nezměnilo, ale inženýři automobilky pracovali na detailech a ty se projevily například snížením aerodynamického odporu díky elektronicky ovládaným klapkám na vstupu vzduchu k chladiči, takže má auto nižší koeficient odporu vzduchu. To pomohlo snížit spotřebu a zvýšit maximální rychlost.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Naftový motor 3.0 V6 pod kapotou zůstal, má ale lepší maximální rychlost. Základní benzinový šestiválec posílil a už umí 270 km/h. Osmiválcové GTS zvládne 310 km/h

Turbodiesel 3.0 V6 zůstal, stejně tak jeho výkon 202 kW (275 k) a točivý moment 600 Nm. Maximální rychlost dieselu ale vzrostla na 252 km/h, rychlejší je i slabší diesel o výkonu 184 kW (250 k). Ten umí 242 km/h. Základní přeplňovaný benzinový šestiválec 3,0 l posílil na 257 kW (350 k). Díky tomu zvládne akcelerovat na 100 km/h za 5,5 s a rozjede se na 270 km/h.

SUV | Byznys | Maserati

Maserati Levante dorazilo na český trh. Můžete ho mít i na operativní leasing

Silnější verze třílitrového šestiválce od Ferrari stále nabízí výkon 301 kW (410 k) a točivý moment 550 Nm (slabší 350 k verze má 500 Nm). Maserati Quattroporte S nebo čtyřkolka S Q4 zvládne nejvyšší rychlost 286 km/h, čtyřkolka akceleruje na 100 km/h za 4,9 s. To je o dvě desetinky rychleji než zadokolka.

Na vrcholu nabídky zůstává Maserati Quattroporte GTS s přeplňovaným osmiválcem 3,8 l rovněž od Ferrari. Motor má nejvyšší výkon 390 kW (530 k) a točivý moment 710 Nm. Na 100 km/h akceleruje za 4,7 sekundy a rozjede se nyní až na 310 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kromě jiného přibyly také dva stupně výbavy GranSport a GranLusso, které nabízejí větší možnosti individualizace. Nový je i zábavní systém s přirozenějším ovládáním

Maserati ale rozšířilo i výbavu o nový zábavní systém s 8,4" displejem s lepším rozlišením a rychlejšími reakcemi, přibyl pomocný otočný ovladač a samozřejmě se rozšiřovala bezpečnostní výbava o upravený tempomat s funkcí stop&go či další asistenční systémy jako udržení v pruhu, nouzové brzdění a podobně.

Quattroporte může mít také kamery utvářející 360° obraz kolem celého auta, automatický senzor kvality vzduchu je nyní standardem a do nabídky přibyly verze GranLusso a GranSport s rozšířenými možnostmi individualizace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků