Facelift Citroenu C4: nyní i s motory BMW

Citroën představil faceliftovanou verzi svého úspěšného kompaktu C4. Ten se dočkal nejen nového vzhledu, ale i nových motorů.

Od uvedení na trh před čtyřmi lety se do dnešních dní na celém světě prodalo více než 900 000 vozů Citroën C4. Nyní tento model prošel celkovou modernizací, která byla zaměřena zejména na zvýšení dynamiky a hospodárnosti a posílení interaktivity mezi řidičem a jeho vozem. Na první pohled se změny dotkly především přídě vozu, kde se linie zaoblily a spodní část integrovaného spoileru někomu možná připomene Ford Focus. Maska chladiče nese motivy velkého typu C5.

Změny zaznamenáme také uvnitř, kde se změnily materiály a vzroy obkladů a čalounění. Upraven byl centrální sdružený přístroj, do nějž se přestěhoval otáčkoměr, jenž se dosud nacházel přímo před volantem. Díky tomu se podařilo redukovat poněkud roztříštěnou plejádu kontrolních prvků. Kromě nejlevnější výbavy jsou sedadla nového Citroënu C4 potažena velurem.

Nejzajímavější novinky však nalezneme ve spektru zážehových motorů. C4 je opatřena dvěma novými benzínovými motory rodiny „EP“ s objemem 1,6 l, které byly vytvořeny v partnerství se skupinou BMW. Jde o první vůz značky Citroën, který výsledek této spolupráce využívá. Nabízí motor VTi 120, který nahradil motor 1,6i 16V, a motor THP 150, jenž nahrazuje jednotku 2,0i 16V. První z nich dává výkon 120 a druhý 150 koní a dosahuje spotřeby v kombinovaném režimu 6,7, resp. 7,7 l/100 km.

Rozšířila se škála příplatkových telematických systémů. MyWay je k dispozici již od základního stupně výbavy a kromě rádia s přehrávačem CD a MP3 zahrnuje i hands-free sadu Bluetooth® se zobrazováním informací a adresáře. Ovládání jednotlivých funkcí se provádí na volantu s pevným středem nebo ovladačem na čelní straně rádia. Vylepšen byl NaviDrive s lepším displejem. Obsahuje možnost připojit USB nosič, ale také vestavěný pevný disk pro mapy navigace a pro ukládání hudby. Koncem roku přibude zařízení USB Box pro připojení externích zvukových zařízení skrze konektory USB a běžné „jacky“.

Dalšími novými prvky zvyšujícími bezpečnost a užitné vlastnosti vozu patří natáčecí bi-xenonové světlomety, parkovací asistent vpředu i vzadu, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu nebo vrstvená boční skla. Modernizovaný Citroën C4 se do evropských prodejů zapojí koncem tohoto roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroen C4 facelift
Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 140 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 170 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků