Facelift Citroenu C4: nyní i s motory BMW

Citroën představil faceliftovanou verzi svého úspěšného kompaktu C4. Ten se dočkal nejen nového vzhledu, ale i nových motorů.

Od uvedení na trh před čtyřmi lety se do dnešních dní na celém světě prodalo více než 900 000 vozů Citroën C4. Nyní tento model prošel celkovou modernizací, která byla zaměřena zejména na zvýšení dynamiky a hospodárnosti a posílení interaktivity mezi řidičem a jeho vozem. Na první pohled se změny dotkly především přídě vozu, kde se linie zaoblily a spodní část integrovaného spoileru někomu možná připomene Ford Focus. Maska chladiče nese motivy velkého typu C5.

Změny zaznamenáme také uvnitř, kde se změnily materiály a vzroy obkladů a čalounění. Upraven byl centrální sdružený přístroj, do nějž se přestěhoval otáčkoměr, jenž se dosud nacházel přímo před volantem. Díky tomu se podařilo redukovat poněkud roztříštěnou plejádu kontrolních prvků. Kromě nejlevnější výbavy jsou sedadla nového Citroënu C4 potažena velurem.

Nejzajímavější novinky však nalezneme ve spektru zážehových motorů. C4 je opatřena dvěma novými benzínovými motory rodiny „EP“ s objemem 1,6 l, které byly vytvořeny v partnerství se skupinou BMW. Jde o první vůz značky Citroën, který výsledek této spolupráce využívá. Nabízí motor VTi 120, který nahradil motor 1,6i 16V, a motor THP 150, jenž nahrazuje jednotku 2,0i 16V. První z nich dává výkon 120 a druhý 150 koní a dosahuje spotřeby v kombinovaném režimu 6,7, resp. 7,7 l/100 km.

Rozšířila se škála příplatkových telematických systémů. MyWay je k dispozici již od základního stupně výbavy a kromě rádia s přehrávačem CD a MP3 zahrnuje i hands-free sadu Bluetooth® se zobrazováním informací a adresáře. Ovládání jednotlivých funkcí se provádí na volantu s pevným středem nebo ovladačem na čelní straně rádia. Vylepšen byl NaviDrive s lepším displejem. Obsahuje možnost připojit USB nosič, ale také vestavěný pevný disk pro mapy navigace a pro ukládání hudby. Koncem roku přibude zařízení USB Box pro připojení externích zvukových zařízení skrze konektory USB a běžné „jacky“.

Dalšími novými prvky zvyšujícími bezpečnost a užitné vlastnosti vozu patří natáčecí bi-xenonové světlomety, parkovací asistent vpředu i vzadu, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu nebo vrstvená boční skla. Modernizovaný Citroën C4 se do evropských prodejů zapojí koncem tohoto roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroen C4 facelift
Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 129 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků