Facelift BMW řady 3 oficiálně: Poprvé v historii má tříválec

BMW řady 3 prodělalo facelift a vůbec poprvé se pod jeho kapotu nastěhoval tříválec. Později bude i plug-in hybrid 330e.
Seznam kapitol
  1. Facelift BMW řady 3
  2. Fotogalerie: Facelift BMW řady 3

Modernizace nejprodávanějšího BMW už není žádným tajemstvím a po úniku fotek jsou tu konečně detailní informace a s nimi kompletní fotogalerie. Modifikace jsou vskutku kosmetické. Na exteriéru i v interiéru se měnily jen nepatrné detaily.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Všimnout si změn je docela obtížné, ale nově může mít BMW řady 3 celá LED světla. Nová je i grafika světel vzadu a poprvé v historii je pod kapotou tříválec

Nová jsou přední světla, která mohou být za příplatek celá z diod. Nově jsou tvarovány i zadní svítilny, které mají diody standardně. V interiéru jsou nové a údajně kvalitnější materiály a barevné kombinace. Jinak vše zůstává při starém a spíše se pracovalo na snižování spotřeby a emisí CO2.

Tříválec pro sedan i kombi

Hodně se teď asi bude mluvit o tříválci, který se pod kapotu BMW řady 3 podívá vůbec poprvé. Má ho model 318i a dostane ho jak sedan, tak i kombi Touring. Benzínový tříválec 1,5 l má samozřejmě přeplňování a pohání zadní kola přes šestistupňový manuál nebo příplatkový osmistupňový automat.

Technika | Elektromobily | Tajné | BMW | Hybridy | Sedany | BMW řada 3

BMW v roce 2022: Karbonová konstrukce a výhradně elektromotory

Výkon tříválce dosahuje na 100 kW (136 k) v 4500 až 6000 ot./min. a točivý moment 220 Nm je k dispozici od 1250 ot./min. Krátkodobě může být točivý moment zvýšen na 230 Nm. Sedan BMW 318i s manuálem zrychlí na stovku za 8,9 sekundy a rozjede se na 210 km/h. To vše při kombinované spotřebě 5,0 až 5,9 litru na 100 km. Ke kultivovanějšímu chodu napomáhá vyvažovací hřídel.

Modernizován byl i přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec v modelech 320i a nově 330i. Slabší provedení BMW 320i má výkon 134 kW (184 k) v 5000 až 6500 ot./min. a točivý moment 290 Nm od 1350 ot./min. Silnější BMW 330i (dříve 328i) má výkon 185 kW (252 k) a točivý moment 350 Nm. Původní (zlý, neekologický a ošklivý) atmosférický šestiválec o objemu 3,0 l, který se honosil označením 330i v minulé generaci řady 3, měl ve své vrcholné formě krásných 272 koní.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Rozšíří se i výbava interiéru například o nový head-up displej nebo navigaci, která je rychlejší a chytřejší. V katalogu se objeví více barev a možností kombinací

Nový čtyřválec v 330i v kombinaci s automatem umí zrychlit na stovku za 5,8 sekundy (Touring za 5,9 s) a dosáhne na elektronicky omezených 250 km/h. Jeho normovaná spotřeba je 5,5 až 6,7 litru na 100 km podle velikosti kol, modelu a převodovky.

Absolutní vrchol teď tvoří model BMW 340i, který nahrazuje 335i. Má opět přeplňovaný řadový šestiválec 3,0 l a tentokrát posílá na zadní kola 240 kW (326 k) a 450 Nm. Na 100 km/h zrychlí za 5,1 s a také se rozjede na 250 km/h, neboť maximálku opět hlídá omezovač rychlosti. Proti 335i má být novinka o 10 % úspornější a ekologičtější.

BMW | Sportovní auta | Fascinace | Sedany | Kupé | První svezení | BMW řada 3

Nové BMW M3 a M4 jsou přesvědčiví arcikacíři [jízdní dojmy]

Základní motorizací BMW řady 3 ale bude turbodiesel v modelu BMW 316d. Je to dvoulitr laděný na skromných 85 kW (116 k) a 270 Nm. BMW řady 3 s ním ale spotřebuje v kombinaci jen 3,9 litru na 100 km. Akcelerace na stovku za 10,6 sekundy a maximální rychlost 205 km/h jsou nejhorší hodnoty z celé řady 3.

Dalším dieselem je model BMW 318d. Jeho dvoulitr je naladěný na 110 kW (150 k) a 320 Nm. Při spotřebě až 4,0 litru na 100 km umí akcelerovat z klidu na 100 km/h za 8,4 sekundy a rozjede se až na 215 km/h.

Model BMW 320d má také dvoulitrový čtyřválec, ale ve verzi EfficientDynamics je podladěný na 120 kW (163 k) a 400 Nm. Má spotřebu jen 3,8 litru na 100 km, ale na stovku se dostane o 0,6 s později (7,8 s) než standardní model 320d, který má výkon 140 kW (190 k) a shodný točivý moment. Nejvyšší rychlost BMW 320d je 235 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinky se netýkají jen sedanu, ale samozřejmě také oblíbeného kombi a vrcholné verze BMW M3. Model řady 4 (a M4) si jde svou cestou a vztahuje se na něj jiný životní cyklus

Turbodiesel v BMW 325d má opět čtyři válce a dva litry objemu. Je však laděný na 160 kW (218 k) a 450 Nm. Na stovce je už za 6,6 sekundy a rozjede se na 245 km/h při kombinované spotřebě až 4,6 litru na 100 km.

Prozatím nejsilnější diesel, než přijde model 340d, je verze BMW 330d. Má třílitrový šestiválec, výkon 190 kW (258 k) a točivý moment 560 Nm. Dodává se výhradně s automatem a na 100 km/h akceleruje za 5,6 sekundy při maximální rychlosti omezené na 250 km/h a spotřebě 4,9 litru na 100 km v kombinaci.

Testy | Ojetiny | BMW | Luxusní auta | Sedany

Test ojetiny BMW 750Li: Osmiválcová pohoda za cenu holé Fabie

BMW také u řady 3 změnilo nastavení podvozku, ale rádi teď přeskočíme věty o sportovnosti a komfortu v tiskové zprávě a počkáme si na redakční test na českých silnicích.

Nový je i navigační systém BMW Professional, který má rychleji nabíhat a počítat trasu. Navigace má novou grafiku a automatické aktualizace po dobu tří let zdarma. Systém v BMW má jako první ve třídě podporovat připojení LTE. Pokud si připlatíte za head-up displej, uvidíte jeho novou grafiku.

Chytřejší parkovací systém

BMW řady 3 nyní umí samo zaparkovat do podélného stání a parkovací místo si najde v rychlostech až do 35 km/h, takže nemusíte jet úplně krokem. Rozšířily se také možnosti výbavy a individualizace pro jednotlivé modelové řady a obmění se nabídka barev a disků kol.

Později přijde ještě model 340d a naftovým šestiválcem laděným na více než 300 koní a také hybridní verze BMW 330e, která spojuje přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s elektromotory. Celkový výkon je 252 koní a točivý moment 420 Nm. Plug-in hybrid akceleruje na stovku za 6,3 s a rozjede se na 225 km/h. Normovaná spotřeba činí 2,1 l/100 km a dojezd na elektřinu 35 km.

Následující kapitola
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 150 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2008
Stav: 120 724 km
Cena: 210 000 Kč
BMW Řada 3 2.993
Rok výroby: 2006
Stav: 106 678 km
Cena: 185 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků