Facelift BMW řady 1: tříválec, nový vzhled a kvalitnější interiér

Naftový tříválec má kombinovanou spotřebu paliva 3,4 l na 100 km.
Seznam kapitol
  1. Facelift pro BMW řady 1
  2. Fotogalerie: BMW řady 1

Zřejmě nejvýraznější změnou na BMW řady 1 je jiná přední část a grafika zadních světel. Zepředu už tak auto nevypadá jako francouzský buldoček a zezadu jako Volkswagen Polo. Ale nezměnil se jen design, BMW slibuje i kvalitnější interiér a samozřejmě hospodárnější motory.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Změnil se vzhled přední části a grafika zadních světel. Samozřejmě v nabídce zůstává i třídveřová verze. Pod kapotou jsou nově tříválce na benzín i naftu

Pod kapotu se nastěhovaly tříválcové jednotky. Úplný základ je BMW 116i s tříválcovou patnáctistovkou, následují modely 118i a 120i s čtyřválcem 1,6 l. Další v řadě je dvoulitr 125i a na vrcholu sedí přeplňovaný třílitrový šestiválec M135i. Všechny motory mají přeplňování.

Testy | Sportovní auta | BMW

Test BMW M135i xDrive – Zapomeňte na velká M

Naftu spaluje také tříválec 1,5 l ve verzích 116d a 116d EfficientDynamics. Následuje dvoulitrový čtyřválec v modelech 118d a 120d, nejsilnější nafťák má označení 125d. K motorům 118d, 120d a M135i můžete mít i pohon všech kol xDrive.

Technické parametry motorů uvádíme v přiložené tabulce. Údaje v závorce () platí pro automatickou převodovku, v závorce [] pro pohon všech kol xDrive.

Model

zdvihový
objem cm3

výkon
kW/k
při
ot./min.
točivý
moment
Nm
při
ot./min.
zrychlení
0-100 km/h s
maximální
rychlost km/h
spotřeba
l/100 km
116i 1499 80/109 4500 - 6000 180 1250 10,9 195 5,0 - 5,4
118i 1598 100/136 4400 - 6450 220 1350 - 4300 8,5 (8,7) 210 (210) 5,4 - 5,7 (5,6 - 5,9)
120i 1598 130/177 4400 - 6450 250 1500 - 4500 7,4 (7,2) 225 (222) 5,7 - 6,0 (5,6 - 5,9)
125i 1997 160/218 5000 310 1350 - 4800 6,4 (6,2) 245 (243) 6,6 - 6,7 (6,3 - 6,5)
M135i 2979 240/326 5800 - 6000 450 1300 - 4500 5,1 (4,9) [4,7] 250 (250) [250] 8,0 (7,5) [7,8]
116d 1496 85/116 4000 270 1750 - 2250 10,3 (10,3) 200 (200) 3,7 - 4,1 (3,6 - 4,1)
116d ED 1496 85/116 4000 270 1750 - 2250 10,4 195 3,4 - 3,8
118d 1995 110/150 4000 320 1500 - 3000 9,3 (8,1) [8,4] 212 (212) [210] 4,0 - 4,3 (3,8 - 4,2) [4,3 - 4,7]
120d 1995 140/190 4000 400 1750 - 2500 7,1 (7,0) [6,8] 225 (228) [222] 4,1 - 4,5 (3,9 - 4,3) [4,3 - 4,7]
125d 1995 165/224 4400 450 1500 - 3000 6,3 240 4,3 - 4,6

Standardem jsou denní světla z LED diod, ale poprvé si můžete připlatit za kompletní diodová světla. Na laserová světla si ale ještě budeme muset počkat. BMW také od základní výbavy montuje do aut plně automatickou klimatizaci, dešťový senzor, rádio BMW Professional a systém iDrive s 6,5" displejem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW slibuje hodnotnější materiály a vyšší dojem z kvality. Nová jsou třeba ovládací tlačítka a v základu nyní najdete plně automatickou klimatizaci i systém iDrive

Opět jsou k dispozici pakety výbav Advantage, Urban Line, Sport Line a M Sport, které přináší výhodnější balíčky příplatkové výbavy. Zajímavostí je, že automatická převodovka nyní spolupracuje s navigačním systémem, což má ještě pomoci snížení spotřeby.

Testy | Zajímavosti | Technika | Palivo | BMW

Test BMW 120d xDrive: hodně zvláštní „čtyřkolka“

Osmistupňový automat také dostal funkci „plachtění“, kdy se po sundání nohy z pedálu plynu úplně odpojí, aby snížil odpor. Rovněž základní šestistupňový manuál prošel revizí, aby měl nižší třecí ztráty.

BMW rozšířilo výbavu i o další drobnosti, například teď můžete mít adaptivní tempomat s funkcí „stop & go“ pro jízdu v kolonách, parkovací asistent schopný zaparkovat do podélného i příčného stání vlevo nebo vpravo od auta a rozsáhlejší možnosti konektivity včetně aktualizace navigačních dat přes telefon.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Facelift pro BMW řady 1
  2. Fotogalerie: BMW řady 1
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 137 281 km
Cena: 140 000 Kč
BMW Řada 5 2.996
Rok výroby: 2008
Stav: 199 684 km
Cena: 235 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2004
Stav: 189 109 km
Cena: 128 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků