V průběhu června uspořádala automobilka Ford v rámci programu Ford Driving Skills for Life průzkum zaměřený na mladé řidiče ve věku 18-24 let. Průzkum proběhl ve Velké Británíí, Francii, Německu, Španělsku, Itálii, Rumunsku a Belgii, přičemž všichni dotazovaní byli majiteli chytrého telefonu. Výsledky například ukázaly, že fenomén „selfies“ dorazil i mezi řidiče.
Podle výzkumu automobilky Ford se za volantem vyfotil každý čtvrtý mladý Evropan, zhruba polovina přiznala, že už za jízdy fotografovala (sebe nebo něco jiného). Takzvané. „drivingselfie“ je nejčastější v Británii (33 %), následuje Německo (28 %), Francie (28 %), Rumunsko (27 %), Itálie (26 %), Španělsko (18%) a Belgie (17 %).
Internet si nejčastěji při řízení prohlížejí Němci (35 %), následují Britové (32 %). V Rumunsku pro změnu „frčí“ fotografování za jízdy. K této činnosti se přiznalo 97 % dotázaných. Zajímavé je, že prakticky všichni respondenti souhlasili s tím, že používání chytrých telefonů za jízdy je nebezpečné.
Jedna kontrola sociální sítě odvede podle průzkumu pozornost až na dvacet sekund. Pořízení „selfie“ odláká pozornost řidiče na 14 sekund.