Pokud si chcete ve Velké Británii pojistit svůj vůz, měli byste si dávat dobrý pozor na to, co děláte na sociální síti Facebook. Zdejší pojišťovna jí chce totiž použít k určování výšky pojistného.
Zajímavým krokem chce britská pojišťovna Admiral přinést novou možnost získat férové pojištění auta pro mladé. Pokud chtějí využít připravovanou službu nazvanou „firstcarquote“, musí dát pojišťovně souhlas na přístup k jejich Facebooku. Algoritmus zkontroluje nedávné informace, které sdílely na této sociální síti. Většinou se jedná o příspěvky a „lajky“ za posledních 6 měsíců. Může se ale stát, že algoritmus zkontroluje i starší záležitosti. To má přinést obraz osobnosti zájemce o pojištění vozu.
„Je vědecky dokázáno, že některé osobnosti mají větší pravděpodobnost, že budou mít nehodu. Ale standardní otázky ohledně pojištění nemají tendenci měřit osobnost. Ve firstcarquote se podíváme na osobnosti řidiče tím, že analyzuje některé ze jejich Facebook dat a když vidíme indikátory ukazující opatrného řidiče, dáme mu slevu ve výši 5 až 15 procent z ceny, kterou by dostal na admiral.com,“ vysvětlují svojí novou taktiku zástupci pojišťovny Admiral.
Tyto praktiky britské pojišťovny ale jsou v rozporu s politikou oblíbené sociální sítě. Je totiž zakázáno využívat data z Facebooku na posouzení způsobilosti nebo na jejich základě přijímat či zamítat žádosti. Sociální síť ihned podnikla kroky, aby zabránila této nové aplikaci používat uživatelská data. Aplikace pojišťovny by tak po tomto opatření měla schopná používat účty na Facebooku jen pro přihlašování a ověřovací účely.
Pojišťovna slibovala spuštění nové služby začátkem tohoto týdne. I když web běží, aplikace zatím nefunguje. Admiral možná pracuje na způsobu, jak obejít pravidla Facebooku.