F1: Vettelovi se soupeři dívali na zadní světla i v Malajsii

Druhý podnik formule 1 – druhé suverénní vítězství Sebastiana Vettela. Úřadující šampion vedl s vozem Red Bull od začátku až do konce závodu v malajsijském Sepangu a v čele šampionátu už má výrazný čtyřiadvacetibodový náskok. Není to začátek jasné dominance, kterou proslul před desetiletím jeho krajan a sedminásobný mistr světa Michael Schumacher?

Perfektní. Nemohlo to být lepší,“ vykládal rozjásaně Vettel. „Čeká nás ale ještě dlouhá cesta. Ve hře je hodně bodů, takže nesmíme zaspat s hlavou v oblacích. Zítra pro nás začíná Čína. Uvidíme, jak se nám tam bude dařit. Můžeme být na sebe hrdí, zároveň ale musíme jet pořád na plno. Viděli jsme, jak bylo pořadí těsné, mnohem těsnější než v Austrálii. Musíme zachovat chladnou hlavu. Ale nebojím se,“ dodal bojovně Němec.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Vítězný Vettel (vlevo) a druhý v cíli Button

Druhé místo vybojoval po taktické jízdě Jenson Button, naopak jeho kolega z týmu McLaren Lewis Hamilton v závěru z boje o podiové umístění vypadl. Ukázalo se, jaký je ve stylu jízdy rozdíl mezi oběma Brity. Zatímco prvně jmenovaný předloňský šampion umí pneumatiky pošetřit, mistr světa z roku 2008 vyznávající agresivní pojetí musel těsně před koncem pro novou sadu gum Pirelli, protože by jinak do cíle zřejmě nedojel.

Button dokonce chvíli doufal, že by mohl bojovat i s vedoucím Vettelem. „Tým mi ale hlásil, abych ustoupil a šetřil pneumatiky. Jako závodník chcete tlačit na leadera, i když víte, že je daleko. Je skvělé dojet druhý a získat osmnáct bodů,“ pochvaloval si.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Heidfeld při zastávce v boxech a krátce po vystoupení z monopostu za cílem

Třetí příčku ve Velké ceně Malajsie vybojoval překvapivě Nick Heidfeld ze stáje Lotus Renault, který tak napodobil týmového parťáka Vitalije Petrova, jemuž se stejný husarský kousek povedl před dvěma týdny v Austrálii. Pro Němce, který se v týmu objevil těsně před začátkem sezony jako náhrada za zraněného Poláka Roberta Kubicu, to znamenalo návrat na stupně vítězů po dvou letech.

Základem jeho úspěchu byl start. „V Austrálii se mi také podařil výrazný posun po startu, ale tady jsem nečekal, že se mi to samé povede ze šestého místa. Moje první stupně vítězů pro Lotus Renault jsou skvělým počinem,“ řekl Heidfeld. Další informace na f1sports.autorevue.cz

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Vettel si užívá triumf na stupních vítězů a spolu s kolegy z týmu Red Bull
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2005
Stav: 162 542 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Laguna 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 152 905 km
Cena: 129 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 139 720 km
Cena: 124 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

včera | Stanislav Kolman | 52 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků