F1: Vettel nezačal v Istanbulu dobře. V prvním tréninku rozbil auto

Vedoucí jezdec průběžného pořadí formule 1 Sebastian Vettel nepotvrdil v pátečním programu Velké ceny Turecka své postavení. Úřadující mistr světa v prvním volném tréninku poškodil monopost Red Bull natolik, že ho mechanici nestačili na druhý připravit, takže v něm nestihl odkroužit ani jediné kolo.

Na vině byl déšť, který během jízdy vůbec neustal, jen měnil intenzitu. Jezdcům dělala na okruhu v Istanbulu největší problémy zatáčka číslo 11, v níž se často dostávali do smyku. Nejhůř dopadl Vettel, který se ale do potíží dostal na jiném místě. Němec boural v osmé zatáčce a kvůli jeho nehodě musel být trénink na čtvrt hodiny přerušen.

Klepněte pro větší obrázek
Sebastian Vettel zatím v Istanbulu nenavázal na své předchozí výsledky

„Dostal jsem se až na krajnici a pak už jsem s tím nemohl nic dělat,“ sdělil týmu vítěz úvodních dvou grand prix letošní sezony po nepříjemném bočním nárazu, ale optimismus do dalších bojů ho neopustil. „Nemyslím, že je to velký problém. Trať známe dobře z minulých let. Uvidíme, vše je otevřené.“

V druhém volném tréninku byl v Istanbulu na suché trati nejrychlejší Jenson Button před Nico Rosbergem. Počasí se v něm umoudřilo a na rozdíl od dopoledne už nepršelo. Jezdci sice začínali na místy vlhké trati, ale od začátku mohli nasadit suché pneumatiky. O nejlepší čas se po celou dobu přetahovali jezdci týmů McLaren a Mercedes. Nakonec Buttona a Rosberga dělilo jen 65 tisícin sekundy. Jejich týmoví kolegové Lewis Hamilton a Michael Schumacher obsadili třetí a čtvrtou příčku.

Král si přeje dojet do osmého místa

V Istanbulu se letos poprvé pojede i formulová série GP2 s českým pilotem Josefem Králem, který se nově představí ve stáji Arden International. Po sobotní kvalifikaci F1 startuje hlavní závod GP2 trvající přibližně hodinu. V neděli dopoledne se jede kratší závod přibližně na 45 minut a piloti na prvních osmi místech do něj odstartují v obráceném pořadí.

„Kvůli pneumatikám Pirelli, které se záměrně rychleji opotřebovávají, bude během závodu docházet k velkému počtu změn. Za největší favority považuji Julese Bianchiho a Romaina Grosjeana, který se vrací z formule 1. Bude mít velkou výhodu, protože pomáhal testovat pneumatiky pro F1. Doufám, že jim náš tým bude stačit,“ řekl Král, který skončil v kvalifikaci desátý.

„V sobotu se pokusím dojet do osmého místa. Jednak to znamená bodový zisk, a pak také nadějnou pozici na startu nedělního závodu,“ prozradil svůj plán. Další informace na f1sports.autorevue.cz

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2010
Stav: 33 868 km
Cena: 150 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků