F1: v Austrálii bez překvapení. Zaujal snad jen Petrov

I přes ohlašované novinky (nové pneumatiky, návrat systému KERS a ovladatelné zadní křídlo) nepřinesl úvodní závod nového ročníku mistrovství světa formule 1 nějaký větší posun v rozložení sil. Vítězství úřadujícího šampiona Sebastiana Vettela (Red Bull) ve Velké ceně Austrálie se docela čekalo, druhé místo bývalého mistra světa Lewise Hamiltona (McLaren) sice méně, ale opravdovým překvapením je jen třetí příčka Vitalije Petrova (Lotus-Renault).

Loňský mistr světa Vettel neměl v melbournském Albert Parku konkurenci a bez vážnějších problémů zvítězil jak v kvalifikaci, tak i v nedělním závodě. Mladý Němec se však nechce jednou výhrou unést.

Klepněte pro větší obrázek
Sebastian Vettel

„Snažil jsem se tým přesvědčit, abychom zůstali stát nohama na zemi. Získali jsme mnoho bodů, což je pozitivní. Dobré také je, že jsme se bavili. Ale sezona je dlouhá a může se stát cokoliv," hodnotil po závodě situaci Vettel.

Podle týmového bosse Christiana Hornera jezdci Red Bullu v závodě vůbec nepoužili KERS. „Když se podíváme na start, vypadá to, že jsme ho ani nepotřebovali. V pátek jsme ho měli nasazený, ale měli jsme obavy o jeho spolehlivost. Proto jsme nechtěli riskovat, a tak jsme se rozhodli ho v závodě nepoužít," vysvětlil Horner.

První ruské stupně vítězů

Ruský pilot Petrov kvalifikoval na solidním šestém místě, které pak v závodě ještě vylepšil a poprvé v kariéře se radoval ze stupňů vítězů. Před velkou cenou si ale kvalitou vozu nebyl příliš jistý.

Klepněte pro větší obrázek
Vitalij Petrov

„Přivezli jsme si sem několik novinek, ale moc jsme nevěděli, jak na tom vlastně jsme. V pátek to vypadalo velmi dobře, ani kvalifikace nebyla špatná a nakonec nám vyšel celý víkend,“ uvedl Petrov, který jasně porazil šampiony Fernanda Alonsa a Jensona Buttona, či dvojku Red Bullu Marka Webbera, nebo i mnohem ostřílenějšího stájového kolegu Nicka Heidfelda, který nastoupil jako náhrada za zraněného Roberta Kubicu. Další informace na f1sports.autorevue.cz

Klepněte pro větší obrázek
Australské stupně vítězů, kde stojí kromě Vettela a Petrova ještě Lewis Hamilton (vlevo)
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2010
Stav: 117 453 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 130 119 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 152 372 km
Cena: 40 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků