F1: v Austrálii bez překvapení. Zaujal snad jen Petrov

I přes ohlašované novinky (nové pneumatiky, návrat systému KERS a ovladatelné zadní křídlo) nepřinesl úvodní závod nového ročníku mistrovství světa formule 1 nějaký větší posun v rozložení sil. Vítězství úřadujícího šampiona Sebastiana Vettela (Red Bull) ve Velké ceně Austrálie se docela čekalo, druhé místo bývalého mistra světa Lewise Hamiltona (McLaren) sice méně, ale opravdovým překvapením je jen třetí příčka Vitalije Petrova (Lotus-Renault).

Loňský mistr světa Vettel neměl v melbournském Albert Parku konkurenci a bez vážnějších problémů zvítězil jak v kvalifikaci, tak i v nedělním závodě. Mladý Němec se však nechce jednou výhrou unést.

Klepněte pro větší obrázek
Sebastian Vettel

„Snažil jsem se tým přesvědčit, abychom zůstali stát nohama na zemi. Získali jsme mnoho bodů, což je pozitivní. Dobré také je, že jsme se bavili. Ale sezona je dlouhá a může se stát cokoliv," hodnotil po závodě situaci Vettel.

Podle týmového bosse Christiana Hornera jezdci Red Bullu v závodě vůbec nepoužili KERS. „Když se podíváme na start, vypadá to, že jsme ho ani nepotřebovali. V pátek jsme ho měli nasazený, ale měli jsme obavy o jeho spolehlivost. Proto jsme nechtěli riskovat, a tak jsme se rozhodli ho v závodě nepoužít," vysvětlil Horner.

První ruské stupně vítězů

Ruský pilot Petrov kvalifikoval na solidním šestém místě, které pak v závodě ještě vylepšil a poprvé v kariéře se radoval ze stupňů vítězů. Před velkou cenou si ale kvalitou vozu nebyl příliš jistý.

Klepněte pro větší obrázek
Vitalij Petrov

„Přivezli jsme si sem několik novinek, ale moc jsme nevěděli, jak na tom vlastně jsme. V pátek to vypadalo velmi dobře, ani kvalifikace nebyla špatná a nakonec nám vyšel celý víkend,“ uvedl Petrov, který jasně porazil šampiony Fernanda Alonsa a Jensona Buttona, či dvojku Red Bullu Marka Webbera, nebo i mnohem ostřílenějšího stájového kolegu Nicka Heidfelda, který nastoupil jako náhrada za zraněného Roberta Kubicu. Další informace na f1sports.autorevue.cz

Klepněte pro větší obrázek
Australské stupně vítězů, kde stojí kromě Vettela a Petrova ještě Lewis Hamilton (vlevo)
Renault Thalia 1.39
Rok výroby: 2005
Stav: 170 097 km
Cena: 20 000 Kč
Renault Clio 1.149
Rok výroby: 2006
Stav: 158 570 km
Cena: 39 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 156 324 km
Cena: 40 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 35 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků