F1 o moc napínavější nebude. Známe 5 důvodů, proč se nebude předjíždět

Formule 1 vkročila v neděli prvním závodem do nové sezony. Od značně přepracovaných vozů fanoušci očekávali mnoho předjíždění a atraktivních soubojů. Z tohoto pohledu pro ně byla úvodní velká cena hořkým zklamáním.

Nové monoposty Formule 1 se začaly odhalovat už v únoru a nutno říct, že po letech experimentování vypadají opět dravě. Jenže design není všechno a přepracování vozů, které mělo zajistit více soubojů a předjíždění, se minulo účinkem. V prvním závodě sezony ho totiž bylo žalostně málo.

Technika | Formule 1 | Sport

Sezona F1 startuje. Víte, jakými změnami monoposty prošly?

Fanoušek u televizní obrazovky musel dávat hodně velký pozor, aby během úvodního podniku v Austrálii alespoň nějaké předjetí na závodní dráze zaregistroval. V údajích statistického webu Forix dokonce stojí, že během závodu došlo na trati pouze k třem předjetím! Vybrali jsme pro vás pětici hlavních důvodů, proč je předjíždění v tomto roce ještě obtížnější.

1. Širší vozy

Kvůli větším pneumatikám a přepracovaným aerodynamickým prvkům jsou vozy nyní o 20 centimetrů širší. Během soubojů kolo na kolo je tudíž na trati mnohem méně místa. Na australském okruhu, který je složen z civilních komunikací, je to problém. A to raději nepřemýšlíme nad tím, jaké trable to pro závodníky bude znamenat v uzounkých uličkách Monaka.

Klepněte pro větší obrázek

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků