Začneme decentně s částkou jen kolem 100 000 Kč, tedy přesně řečeno 124 500 Kč. Právě tolik stojí obložení sloupků, sluneční clony, stropu a krytu střešního okna exkluzivní Alcantarou pro Audi A8. V ceně jsou i barevně sladěné háčky na oděvy a madla ve stropě a to se vyplatí. Za tento příplatek si nové auto asi nekoupíte, ale na slušnou ojetinu to už bude. Audi R8 V10 Plus je spíše o výkonu a rychlosti, jak jsme se přesvědčili v našem testu. Ale můžete i připlácet za zbytečnosti, třeba za kosočtvercově prošívaný potah stropu z Alcantary z balíčku Audi Exclusive. Cena? 180 500 korun. Za to si koupíte Dacii Sandero s motorem 1.2 16V a ještě vám tisíc zbude. Ale když chcete strop s kosočtvercovým vzorem, jak je libo. Základní výbava Mercedesu třídy S není vyloženě chudá. A ani se nedá říct, že by základní audio systém hrál špatně. Jestli ale máte příliš vytříbený sluch, asi si budete muset připlatit za Surround Sound System Burmester® 3D. Stát vás bude mrzkých 203 667 korun. Za to si můžete pořídit třídveřový Seat Mii s motorem 1.0 MPi 44 kW ve výbavě Style a zbude vám ještě 1767 korun. Zpátky k Audi R8. Pokud se vám nelíbí standardní lesklý lak, můžete si objednat matné provedení. Bude vás to ale stát 209 600 korun navíc. A za to si koupíte Škodu Citigo 1.0 MPI s výkonem 55 kW ve výbavě Active v třídveřovém provedení a ještě vám zbude 1700 korun na benzín. Možná si řeknete, že je kůže jako kůže, ale když sedíte v autě celý den, asi si na to uděláte jiný názor. BMW pro novou řadu 7 nabízí ručně prošívané kožené čalounění Merino ze sady doplňků Individual, které „dýchá“. Když se pak seznámíte s technologií výroby, asi si řeknete, že i těch 234 962 korun, které za tuto kůži BMW žádá, je nějak málo. Za stejné peníze si při tom můžete koupit nový pětidveřový Citroën C1 ve výbavě Feel s motorem 1.0 VTi. A dokonce vám ještě zůstane 62 korun třeba na zmrzlinu. Mercedes-Benz třídy G je pořádný terénní pracant. Ale je to i stylovka, což dokazuje třeba příplatek 238 673 korun za speciální lak Designo magno Šedá Allanite v modelu G 350 d. Akorát nevíme, jestli je pak vhodné s tím jezdit do bahna. Nebo si můžete za tyhle peníze pořídit novou Škodu Fabia s tříválcem 1.0 MPi o výkonu 44 kW ve výbavě Active. Ještě by vám navíc zbylo 773 korun. Případně se můžete plácnout přes kapsu, připlatit si 227 korun a koupit si Suzuki Celerio s motorem 1,0 l a s klimatizací. A když už jsme nakousli cenu 238 900 korun, tak přesně tolik vás budou v příplatkové výbavě stát keramické brzdy na Audi A8 s motory V8 nebo W12. A ještě jedna položka s cenou Fabie nebo Suzuki. Líbí se vám zelená barva Spectral British Racing Green a chtěli byste tento odstín na svůj Range Rover? Není problém, jen to stojí 268 tisíc a patnáct korun k tomu. Na dlouhých cestách v BMW řady 7 přece nebudete sedět v obyčejných základních sedačkách jako v nějakém taxíku. Takže si logicky připlatíte za paket zadních sedadel Executive Lounge včetně masáže a ventilace. Určitě nám pak potvrdíte, že za těch 332 436 korun stojí. Za to si s rezervou koupíte třeba Škodu Rapid Spaceback s motorem 1.2 TSI 81 kW ve výbavě Active... ...nebo Smart Fortwo s motorem 1.0 o výkonu 45 kW ve výbavě Prime. Také Audi vás bude za drobný příplatek rozmazlovat. K dispozici je totiž Kůže Valcona, kterou najdete na přístrojové desce, dveřích, sedadlech, opěrkách hlavy, volantu, přihrádce spolujezdce a tak dále v různých barvách (třeba červená, modrá nebo zelená!). Cena? 376 400 Kč. A za to si můžete koupit třeba Seat Leon ST s motorem 1.2 TSI (63 kW). Ve výbavě Reference dáte za toto auto 375 900 Kč. Králem interiérů je ale Mercedes-Maybach. Aspoň tedy podle toho, kolik chce za jednotlivé příplatky. Například paket kožených sedadel Designo stojí pro Maybach S500, teď se něčeho podržte, 691 355 korun. To je největší příplatková položka, kterou se nám z dostupných ceníků relativně normálních značek podařilo zjistit. O 455 korun levněji koupíte například kombi Opel Insignia Sports Tourer s motorem 1.4 Turbo na LPG ve výbavě Edition. A to už je opravdu hodně auta. Nebo přihoďte k ceně Insignie stovku a můžete mít Volvo V40 Cross Country s motorem T3. Vy ale stejně chce ty speciální sedačky do Maybachu, že? Vůbec, Maybach vám toho nabízí spoustu. Co třeba speciální paket s přihrádkou pro chlazené šampaňské a jedinečné skleničky? Jenom ty láhve si musíte doplňovat sami. Případně můžete požádat svého komorníka. Pokud chcete tip, tak zkuste třeba Louis Roederer Cristal ročník 2002. Dom Perignon Oenotheque ročník 1996 ale také zajisté neurazí. A jeden bonus na závěr. Nejde o přímou součást auta, ale v konfigurátoru Bentley Bentayga najdete také troje hodinky Breitling v takzvané Bentayga Edition. Když už tedy nevíte, co byste si ještě objednali, můžete si přidat stylové hodinky. Jejich cena je zhruba 400 000 Kč. Nebo si řeknete, že už hodinky máte, přidáte nějakých 30 000 Kč a můžete si koupit Octavii s novým tříválcem 1.0 TSI na takové to domácí ježdění. Tedy pokud přenesete přes srdce, že máte pod kapotou čtyřikrát méně válců a šestkrát menší objem. 27 Fotogalerie Extrémní příplatky: Lak za cenu Fabie, sedačky v hodnotě Insignie [galerie] Dalibor Žák 21. července 2016 • 17:03 Co si koupíte za 700 000 korun? Celého nového Superba, nebo radši jen trošku lepší kožené sedačky do Mercedesu? V různých segmentech trhu nových vozů se na ceny příplatků dívá trochu jinak. Zatímco v těch úplně nejlevnějších autech považují zákazníci příplatek 10 000 korun za klimatizaci za zlodějinu a nehoráznost, zájemce o luxusní limuzínu nebo vrcholné sportovní auto zaškrtává jednotlivé desetitisícové položky příplatků, ani nemrkne. Prostě se takové zaškrtávání rozumí samo sebou. Vlastně se to například při objednávce luxusního Mercedesu považuje za morální povinnost kupujícího. Chcete dvanáctiválcovou ojetinu? Zde je přehled toho, co vám trh nabízí Dalibor Žák Ojetiny Sami se s některými absurdními příplatky setkáváme v testech nových aut, kdy se zmíněná motorizace prodává za cenu „již od...“, ale v novinářské výbavě si tuhle cenu můžete znásobit klidně dvěma. Není tedy výjimkou, že i taková novinářská Octavia může mít příplatky za 150 000 korun. Superb klidně i za víc. A všechna ta BMW řady 3 nebo X4? Tam se dopočítáte příplatků klidně i za více než půl milionu. Audi R8 V10 Plus vs. Jaguar F-Type R AWD: Rychlost, nebo zábava Lukáš Dittrich Testy Když se ale podíváme do segmentu „obyčejných“ luxusních aut, z některých jednotlivých příplatků se člověku opravdu protočí panenky. V přiložené galerii to vezmeme postupně a začneme od těch „nejlevnějších“ položek. A schválně se podíváme, kde jinde si za to koupíte celé auto. Podrobné informace najdete v popiscích v galerii. Samozřejmě jsme nemohli obsáhnout úplně všechno, berte tedy publikované položky a auta jen jako příklad. Dacia Dacia je rumunská automobilka, která od roku patří do skupiny Renault. Byla založena v roce 1966 a už v té době s Renaultem spolupracovala. V portfoliu Dacie jsou zejména vozy nižší cenové kategorie, například i terénní Dacia Duster, která v roce 2017 dostala již druhou generace. Dacia Logan • Dacia Sandero • Dacia Duster • Dacia Lodgy • Dacia Dokker Vstoupit do diskuze (19) AutoRevue.cz ŠkodaTechnikaZajímavostiAudiCitroënBMWMercedes-BenzVolvoDaciaOpelSeatMaybachSmartCenyPříslušenstvíGalerieLakEXTInsignieŠeďExtrémAuta Seat na Heureka.cz