Hybridní Civic přináší mimo úsporu paliva i nevídanou věc. Cenu na úrovni běžných modelů.
Hybridní vozy jsou českým motoristům již poměrně dobře známé, spojení benzínového motoru s elektromotorem není minimálně pro informované motoristy žádnou novinkou. Na našem trhu ostatně je několik podobných vozů různých výrobců k dispozici, ovšem až do představení hybridního Civicu platilo, že většímu rozšíření bránila velmi vysoká cena, která z hybridů dělala buď záležitost pro technologické nadšence (např. Toyota Prius) nebo vůz pro velmi náročné zákazníky (např. Lexus RX 400h). Překážka v podobě nerentability čisté investice do hybridu ale nyní padla a ekologický Civic tak může způsobit hybridní revoluci na českých silnicích.
Tip: Podrobné představení Civicu sedan si můžete přečíst zde.
Honda Civic Sedan s označením IMA značí, že pod kapotou se skrývá hybridní technologie spojující benzínový a elektromotor. Základní pohonnou jednotkou je benzínový motor o objemu 1,3 litru. Ten dává velmi slušný výkon 70 kW (95 k) a točivý moment 123 Nm. Druhým motorem je pak malý elektromotor, který disponuje výkonem 15 kW (20 k) a točivým momentem 103 Nm. Výkon je přenášen přes automatickou převodovku CVT na přední kola.
Systém funguje zcela klasickým způsobem. Automobil se startuje pomocí elektromotoru, který tedy slouží i jako startér. Elektromotor pak pomáhá benzínovému při akceleraci a navíc je připojen vždy, když je to umožňují akumulátory. Elektromotor se tak chvílemi připojuje i na dálnici při konstantní rychlosti, při jízdě v zácpě a tím šetří palivo. Navíc pri brždění motorem funguje elektromotor jako alternátor a vyrábí proud, kterým dobíjí své akumulátory.
Hybridní Civic zvládne sprint na stovku za slušných 12,1 s a ručička tachometru se mu zastaví na hodnotě 185 km/h. To hlavní ovšem přichází při pohledu na spotřebu. Honda uvádí u tohoto modelu spotřebu ve městě 5,2 l, mimo město 4,3 l a v kombinovaném cyklu 4,6 l. Dosahuje tak spotřeby malých naftových motorů, ovšem při výrazně nižších emisích škodlivých plynů.
Cena a výbava
Cena hybridního Civicu je stanovena velmi příznivě a pohybuje se na úrovni nejvyšší výbavy s motorem 1,8 u sedanu, případně okolo ceny naftové verze 5D Civicu. Civic 1,3 IMA vás tak přijde na českém trhu na 649 000 Kč. Při pohledu na výbavu, kterou hybridní Civic nabízí v základu, pak vychází ještě lépe.
Za tuto cenu mj. získáte: automatickou převodovku CVT, ABS s EBD, VSA, airbag řidiče spolujezdce, boční a hlavové airbagy, přední opěrky hlavy, kotoučové brzdy, vyhřívaná vnější zrcátka, přední mlhovky, centrál na DO, alarm, el. ovládaná přední a zadní okna a zrcátka, výškově stavitelné sedadlo řidiče, multifunkční displej, palubní počítač, tempomat, automatickou klimatizaci, kůži potažený volant, vyhřívaná sedala, 15" kola z lehké slitiny, rádio s CD a podporou MP3, 6x repro, CD měnič na 6 CD, multifunkční volant...
Stále považujete hybridní technoilogii za slepou cestu?
Honda Civic Hybrid