Evropští automobiloví tygři: Slovensko, ČR a Slovinsko

Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA) ve své poslední zprávě opět potvrdilo silné postavení Slovenska, České republiky a Slovinska mezi producenty automobilů, ukázalo, jak silně ovlivňuje výroba automobilů jejich ekonomiku. 

Právě tyto středoevropské země jsou v Evropské unii premianti. V přepočtu na počet obyvatel se v nich totiž vyrábí nejvíce automobilů. Na Slovensku je to 103 vozů na tisíc obyvatel, v druhém Česku 102 aut, ve třetím Slovinsku 100 vozů. V Evropské unii to pak je 36 automobilů na tisíc obyvatel. 

Klepněte pro větší obrázek

Výroba automobilů v přepočtu na tisíc obyvatel v roce 2010

ZeměVýroba
Slovensko103
Česká republika102
Slovinsko100
Německo72
Španělsko52
Evropská unie36
Francie34
Belgie31
Švédsko23
Polsko23
Británie22
Maďarsko17
Rumunsko16
Portugalsko14
Itálie14
Rakousko13
Nizozemsko6
Finsko1
zdroj: ACEA
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

dnes | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků