Evropský závod elektromobilů vyvrcholí na Staroměstském náměstí

Evropský závod elektromobilů, který z centra Paříže odstartoval 11. září, vyvrcholí v Praze na Staroměstském náměstí v neděli 25. září od 11.00 do 15.00 hodin. Centrum přivítá závodníky z Evropy, Asie i Ameriky. Jejich trasa vedla přes osm evropských států a měřila okolo 2 800 kilometrů. Součástí finále bude rovněž možnost prohlédnout si a osahat jednotlivé elektromobily, včetně vozu českého Škody Superb. 

Klepněte pro větší obrázek

Na náměstí se představí elektricky poháněná vozidla z Německa, Švýcarska, Rakouska, Anglie, USA, Indie, Spojených Arabských Emirátů a České republiky.

Český tým Czech Super El Team WAVE 2011 ve složení Jaromír Marušinec, Tomáš Studeník, Martin Jahn a Jan Sedlák jede s elektromobilem VUT Super EL, který je postavený na základech modelu Škoda Superb. „Česká republika je tak jako jediná ze střední a východní Evropy v přední linii elektromobility spolu s rozvinutými ekonomikami světa,“ řekl jeden z pilotů domácího týmu Tomáš Studeník.

Dojezd vozu VUT Super EL činí až 250 kilometrů. Maximální rychlost automobilu je odvislá od aktuálního nastavení 70kW elektromotoru. Z nuly je automobil nabíjen třífázově proudem 32 A, a to celkem po dobu celkem šesti hodin. 

Klepněte pro větší obrázek

Iniciátorem a organizátorem závodu WAVE (WorldAdvancedVehicleExoedition) je Švýcar Louis Palmer. Muž, který v solárním automobilu Solar Taxi objel celou zeměkouli a organizoval i akciZeroEmissionRace (ZeroRace).Při ní obkroužily tři elektromobily přesně za 80 dní zeměkouli. Díky tomu bylo letos Palmerovi v souvislosti s celosvětovým úsilím OSN v oblasti změny klimatu, obnovitelných zdrojů energie a udržitelné mobility v New Yorku uděleno vyznamenání v kategorii „ChampionoftheEarth“.

Klepněte pro větší obrázek

Další informace na internetové adrese www.wave2011.net a www.facebook.com/nanoenergies.
 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků