Evropský trh s osobními auty: nejhorší květen od roku 1993

V květnu 2013 bylo v zemích Evropské unie zaregistrováno 1 042 742 vozů, což je nejhorší květnový výsledek za posledních 20 let (o 5,9% méně než vloni). V květnu 1993 klesl počet nových aut registrovaných u zákazníků a prodejců pod milion kusů.

Co se týká největších evropských trhů s auty za květen 2013, ten španělský klesl v porovnání s květnem 2012 o 2,6%, Itálie zaznamenala minus 8%, Německo se propadlo o 9,9% a Francie o 10,4%.

Již poněkolikáté vzrostly registrace ve Velké Británii, tentokrát o slušných 11 procent.

Leden až květen letošního roku byl o 6,8 procenta níže, než shodné období vloni. Letos bylo zaregistrováno na starém kontinentu v prvních pěti měsících 5 070 840 automobilů.

V celoročním porovnání si nejlépe stojí Velká Británie, tam vzrostl zájem o nová auta o více než 9 procent. Španělé letos tratili v prvních pěti měsících 2,6%, Italové 8%, Němci 9,9% a Francouzi 10,4%.

Pro srovnání: české registrace se za toto sledované období snížily letos o 12,82%, což představuje o 9757 registrovaných automobilů méně.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků