Evropský trh s auty: v dubnu nahoru, celkově dolů

Poprvé od září 2011 se zvedla čísla v registracích nových vozů v porovnání se stejným obdobím předešlého roku. Duben 2013 byl pro prodejce v evropských zemích po dlouhých měsících pozitivní, i když jen o necelá dvě procenta (plus 1,7 %).

K vylepšení bilance přispěla mimo jiné i skutečnost, že letošní duben měl o dva pracovní dny více než duben loňský.

Pořád se však jedná o třetí nejhorší duben posledních let, když bylo v Evropě zaregistrováno 1 021 358 nových automobilů. Nejhorší byl loňský duben s 1 021 358 registracemi.

Nejlepší dubnové výsledky zaznamenala Velká Británie, kde přibylo v porovnání s dubnem 2012 o 14,8 procenta nových vozidel, překvapivě druhé je Španělsko (nárůst o 10,8 %). O téměř 11 procent šla dolů Itálie, takřka 5 procent ztratila Francie.

Za první čtyři měsíce roku 2013 se v evropských státech zaregistrovalo 4 026 946 nových vozů. To je o více než 7 procent horší výsledek při meziročním srovnání.

Za tyto sledované měsíce si v porovnání s loňskem polepšila z velkých trhů jen Velká Británie o necelých 9 procent. Španělsko zpomalilo v první letošní třetině roku o 6,7 procenta, Německo o 8,5 procenta, Francie o 5,3 procenta a Itálie dokonce o 10,8 procenta.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků