Evropský trh nových aut si v květnu polepšil o 16 %. Škoda je v TOP 10

Až na pár výjimek se na evropském trhu všem automobilkám daří a jejich prodeje v celkovém součtu už 33 měsíců rostou.

Pokud jste si mysleli, že je evropský automobilový průmysl v krizi, mýlíte se. Třiatřicet měsíců v řadě prodeje kontinuálně rostou (ve srovnání se stejným obdobím minulých let). V květnu se v Evropě prodalo 1 288 220 nových aut, což je o 16 % více než ve stejném období loňského roku.

Zajímavosti | Škoda | Dacia | Statistiky | Volkswagen | Byznys | Hyundai | BMW | Škoda Octavia | Škoda Yeti | Hyundai i30 | Škoda Fabia | Volkswagen Golf | Škoda Superb | Volkswagen Passat | Škoda Rapid | Volkswagen Touran

Český trh v květnu 2016: Další rekord v počtu nových registrací

Hodnoty prodejů (či přesněji registrací) se blíží hodnotám předkrizové doby z roku 2008. V Itálii rostl trh tempem +27,3 %, ve Francii +22,3 %, ve Španělsku +20,9 % a v Německu +11,9 %. Velká Británie zaznamenala růst „jen“ 1,5 %, ale analytici to přisuzují především nejistotě trhu před referendem o vystoupení Británie z EU.

Zajímavosti | Dieselgate | Byznys | Fiat | Palivo | Chrysler | Jeep

Německo chce zakázat prodej Fiatů, Chryslerů a Jeepů kvůli emisím

Za prvních pět měsíců letošního roku bylo v EU registrováno skoro 6,4 milionu nových aut, což je o 9,9 % více než ve stejném období roku 2015. O více než pětinu vzrostl italský trh, nejvíce ze všech významných trhů. Analytici pak pro celou Evropu předpovídají roční výsledek +5 %.

Registrace nových vozů na evropském trhu podle států (zdroj: ACEA)
Stát registrace
05/2016
registrace
05/2015
rozdíl
v %
registrace
01-05/2016
registrace
01-05/2016
rozdíl
v %
Německo 286 931 256 385 +11,9 1 394 276 1 305 410 +6,8
Velká Británie 203 585 198 706 +2,5 1 164 870 1 119 072 +4,1
Itálie 187 631 147 405 +27,3 875 778 726 720 +20,5
Francie 175 831 143 771 +22,3 875 076 791 855 +10,5
Španělsko 113 671 94 031 +20,9 499 444 443 889 +12,5
Belgie 48 856 40 502 +20,6 254 334 238 998 +6,4
Švédsko 34 475 29 458 +17,0 151 284 135 727 +11,5
Polsko 32 968 27 186 +21,3 172 173 147 382 +16,8
Nizozemí 29 083 27 757 +4,8 155 424 164 455 -5,5
Rakousko 28 462 26 517 +7,3 138 019 131 171 +5,2
Švýcarsko 26 123 27 422 -4,7 126 778 128 679 -1,5
Česko 24 335 18 113 +34,4 107 064 91 946 +16,4
Dánsko 21 141 17 037 +24,1 93 220 83 566 +11,6
Portugalsko 20 836 18 345 +13,6 95 240 79 589 +19,7
Řecko 13 489 9 071 +48,7 38 550 34 143 +12,9
Norsko 12 864 12 036 +6,9 64 068 60 185 +6,5
Finsko 10 518 9 117 +15,4 54 709 48 110 +13,7
Maďarsko 8 506 5 874 +44,8 36 267 29 676 +22,2
Slovensko 8 299 6 594 +25,9 35 600 29 719 +19,8
Irsko 6 504 6 919 -6,0 99 710 80 889 +23,3
Rumunsko 6 345 5 927 +7,1 29 990 25 842 +16,1
Slovinsko 6 325 5 388 +17,4 28 488 26 383 +8,0
Chorvatsko 5 996 4 912 +22,1 19 579 16 636 +17,7
Lucembursko 5 011 4 231 +18,4 23 209 21 133 +9,8
Island 3 392 2 614 +29,8 9 264 6 206 +49,3
Bulharsko 2 349 1 995 +17,7 9 921 9 001 +10,2
Estonsko 2 198 1 712 +28,4 9 760 8 488 +15,0
Litva 2 163 1 467 +47,4 8 802 6 972 +26,2
Lotyšsko 1 415 1 174 +20,5 6 760 5 622 +20,2
Kypr 1 297 843 +53,9 5 716 3 934 +45,3
 
EFTA 42 379 42 072 +0,7 200 110 195 070 +2,6
EU + EFTA 1 330 599 1 152 509 +15,5 6 583 373 6 001 398 +9,7
EU15 + EFTA 1 228 403 1 071 324 +14,7 6 113 253 5 599 797 +9,2
EU15 1 186 024 1 029 252 +15,2 5 913 143 5 404 727 +9,4
EU12 102 196 81 185 +25,9 470 120 401 601 +17,1
Evropská Unie 1 288 220 1 110 437 +16,0 6 383 263 5 806 328 +9,9
Evropský trh v květnu 2016: Pořadí podle registrací značek (zdroj: ACEA)
značka tržní podíl
05/2016 v %
tržní podíl
05/2015 v %
registrace
05/2016
registrace
05/2015
rozdíl
v %
Volkswagen 11,2 12,5 149 357 143 494 +4,1
Renault 7,7 6,6 101 965 75 897 +34,3
Opel/Vauxhall 6,6 6,8 88 040 78 503 +12,1
Ford 6,6 7,1 87 766 81 399 +7,8
Peugeot 6,0 5,9 80 381 68 329 +17,6
Audi 5,6 5,5 75 145 62 836 +19,6
Fiat 5,6 5,1 74 519 58 769 +26,8
Mercedes-Benz 5,2 5,3 69 817 60 870 +14,7
BMW 5,2 5,0 69 741 57 409 +21,5
Škoda 4,5 4,5 59 223 51 803 +14,3
Citroën 3,9 3,8 51 349 43 734 +17,4
Toyota 3,8 3,7 50 392 42 385 +18,9
Nissan 3,4 3,8 45 009 44 138 +2,0
Hyundai 3,3 3,2 43 285 36 796 +17,6
Kia 3,0 3,0 39 445 34 042 +15,9
Dacia 2,8 2,8 37 049 32 777 +13,0
Seat 2,3 2,7 31 128 31 245 -0,4
Volvo 1,8 1,9 23 904 21 579 +10,8
Mazda 1,4 1,3 18 886 14 413 +31,0
Mini 1,4 1,3 17 972 15 426 +16,5
Suzuki 1,3 1,2 17 060 14 205 +20,1
Honda 0,9 0,8 12 286 9 278 +32,4
Land Rover 0,9 1,0 12 128 11 768 +3,1
Mitsubishi 0,8 1,0 10 195 11 353 -10,2
Smart 0,8 0,8 10 091 9 183 +9,9
Jeep 0,7 0,7 9 868 7 592 +30,0
Lancia/Chrysler 0,6 0,5 7 495 5 683 +31,9
Porsche 0,5 0,5 6 687 6 303 +6,1
DS 0,5 0,4 5 994 5 047 +18,8
Jaguar 0,4 0,2 5 699 2 409 +136,6
Alfa Romeo 0,4 0,5 5 522 5 583 -1,1
Lexus 0,3 0,2 3 553 2 804 +26,7
Chevrolet 0,0 0,0 117 452 -74,1
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

včera | Milan Lažanský | 13 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků