Evropský soud potvrdil platnost německého zákona o Volkswagenu

Evropský soudní dvůr v úterý oznámil, že německý „zákon o Volkswagenu“ není v rozporu s legislativou EU o pravidlech hospodářské soutěže.

Evropská komise vinila Německo z toho, že i po úpravě kontroverzní zákon stále ponechává vládě právo veta a že se neřídí nařízením Evropského soudu z roku 2007, který zemi ukládal změnit tři konkrétní ustanovení zákona o VW. 

Video | Volkswagen | Kombi | První svezení | Volkswagen Golf

Nový Volkswagen Golf Variant: německé auto s českým kufrem

Komise jako nejvyšší výkonný orgán EU proto požadovala, aby Německo platilo pokudu ve výši 31 114 eur za každý den od vynesení rozsudku z roku 2007. Evropský soudní dvůr ale svým úterním výnosem tento požadavek zamítl a potvrdil, že zákon o Volkswagenu odpovídá evropskému právu.

Speciální zákon chrání největší německou automobilku před nepřátelským převzetím už od 60. let. V roce 2007 zrušil tribunál EU ustanovení, které stanovilo strop hlasovacích práv ve společnosti na 20 % bez ohledu na skutečnou výši obchodního podílu. 

Dvacetiprocentní podíl hlasů náleží spolkové zemi Dolní Sasko coby druhému největšímu akcionáři Volkswagenu hned za Porsche SE. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 1999
Stav: 174 397 km
Cena: 40 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 6 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků