Evropský parlament přehodnocuje směrnice o biopalivech

Včera proběhla v Konferenčním centru Hotelu Grandior Prague konference s názvem Soumrak biopaliv – EU snižuje povinné přimíchávání, co na to Česká republika. Odborníci i laická veřejnost diskutovali o významu biopaliv pro nás, běžné občany. Mezi mluvčími vystoupili poslanec Evropského parlamentu Petr Mach, publicista a klimaskeptik Vítězslav Kremlík, Rastislav Trecák - dlouholetý obchodník s biopalivy a Jaroslav Černý z Vysoké školy chemicko-technologické v Praze. Konference měla upozornit na přehodnocování postojů EU na přimíchávání biopaliv. Tedy na přehodnocení kvóty procentuálního přimíchávání bioložky z deseti na sedm procent. Petr Mach jde v diskuzi v Europarlamentu ještě dále a podal pozměňovací návrh o snížení až na šest procent. Odbornou konferenci o biopalivech pořádala Evropská skupina Evropa svobody a přímé demokracie, aby poukázala na svoje postoje k tématu.

„Podpora biopaliv zdražuje řidičům naftu a benzín asi o padesát haléřů na litr a osvobození biopaliv od spotřební daně stojí státní rozpočet miliardy korun na ušlé dani,“ uvádí poslanec Evropského parlamentu Ing. Petr Mach, Ph.D. „Z podpory biopaliv bohatne pouze několik podnikatelů. Mým cílem je kompletní zrušení podpory biopaliv,“ dodává Petr Mach.   

„Biopaliva jsem poznal snad ze všech stran, řadu let jsem se prodejem biopaliv zabýval, dnes zastávám více liberálnější názor, biopaliva by měl primárně určovat volný trh tzn. žádné povinnosti, žádné povinné kvóty,“ uvádí Ing. Rastislav Trecák, D4S Energy, s.r.o. „Na biopaliva se musíme jednoznačně dívat komplexně, jednoduchý pohled nestačí. Nejsem však například zastáncem převážení biopaliv z jedné strany zeměkoule na druhou. Globalizmus a biopaliva podle mě nejdou k sobě. Měli bychom tuto problematiku řešit co nejvíce lokálně, se zřetelem na trvalejší energetickou udržitelnost“ dodává Rastislav Trecák.

„K omezování emisí skleníkových plynů nevidím důvod,“ uvádí Mgr. Vítězslav Kremlík, historik a autor portálu Klimaskeptik.cz. „Tvrdit, že oteplení je špatná zpráva, to je totiž v rozporu s celou zkušeností lidských dějin. Historická klimatologie teplým obdobím v dějinách ne nadarmo říká klimatické optimum. Změny klimatu už zahubily nejednu civilizaci, ale příčinou vždy bylo ochlazení, ne oteplení. Ať už šlo o pád Říma nebo o pád Mayské civilizace. I Arrhenius, otec skleníkové teorie, oteplení vítal. Současné teploty nejsou ničím výjimečné a není důvod k šíření paniky. Současné oteplování je jen návrat k normálu, vynořujeme se z tzv. malé doby ledové. Ty přicházejí každých 1500 let, je to tzv. Bondův cyklus,“ dodává Vítězslav Kremlík.

„Biopalivům se přizpůsobuje i vývoj nových motorových olejů, který je v posledních 10 letech zaměřen téměř výhradně na zvýšení odolnosti proti účinkům biopaliv,“ uvádí Ing. Jaroslav Černý, CSc, VŠCHT. „Zvýšené nároky na motorový olej jsou také doprovázené velkým tlakem automobilek na prodloužené intervaly výměny motorových olejů. Nejnovější motorové zkoušky pro testování vlivu bionafty na motorové oleje jsou založené na přimíchání 7% bionafty přímo do motorového oleje a pohon motoru potom zabezpečuje nafta s 15% bionafty,“dodává Jaroslav Černý.

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek