Evropský Ford opět zvýšil tržní podíl

Ford of Europe v srpnu dosáhl na 19 nejvýznamnějších trzích Evropy zvýšení podílu o 0,4 procentního bodu, přestože automobilový trh jako celek pokračoval v oslabování. V srpnu totiž činil tržní podíl Fordu 8,0 procent, za prvních osm měsíců roku 2008 pak zůstává na stabilní hodnotě 8,6 procenta.

Od ledna do konce srpna prodal evropský Ford 1 253 600 vozidel, což představuje zlepšení o 0,4 procenta (5 500 vozů). Slabší výsledky na devatenácti tradičních trzích byly vyváženy pokračujícím růstem v Rusku, kde Ford zaznamenal zvýšení prodejů o více než 36 procent, tedy na 11 900 vozů. Na devatenácti evropských trzích Ford prodal v tomto období 72 300 vozidel, tedy meziročně o 14,5 procenta méně. Největší zájem byl o modely Focus (18 000 kusů), Fiesta (14 900) a Transit  (9 400). Ve Francii se vozy Fiesta, S-MAX a C-MAX staly nejúspěšnějšími dováženými modely ve svých třídách.

I přes nepříznivé ekonomické klima v Německu a Velké Británii si zde Ford vedl poměrně dobře. Německo s 18 000 prodanými automobily bylo v srpnu pro Ford největším trhem. Ve Velké Británii Ford prodal celkem 12 600 automobilů a zaznamenal tak největší tržní podíl (16,1 %) od roku 2003. Během dosavadních osmi měsíců prodal Ford of Europe na 19 nejvýznamnějších trzích 1 013 400 vozidel, přičemž jedenáct z těchto trhů zaznamenalo růst. Prodeje na všech jednapadesáti hlavních trzích se vyšplhaly o 0,4 % vzhůru, na 1 253 600 vozů.

Největší zájem o vozy Ford panoval ve sledovaném období ve Velké Británii, kde si některý model značky pořídilo 280 400 zákazníků. Modrý ovál tak získal na tamním trhu podíl 16,4 procenta. Následuje druhé Německo s 157 700 prodanými vozy (nárůst o 5,5 %)  a Francie s 98 100 kusy (plus 10,4 %). Ve Španělsku si Ford dokázal udržet vedoucí postavení na trhu, z nějž pro sebe získal podíl 9,6 procenta – o 0,2 procentního bodu více než v roce 2007.

Tržní podíl společnosti Ford of Europe se týká 19 tradičních evropských trhů s výjimkou Turecka a Ruska.
 

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků