Kapitoly článku:
Chevrolet Corvette v evropské specifikaci se od té americké samozřejmě neliší nijak zásadně, auto dostalo jen nová světla a nárazníky pro evropské registrační značky, nechybí ani rychloměr v kilometrech za hodinu a třeba rádio s RDS.
Na první pohled se změnily jen nárazníky, ale když se podíváte do podrobné specifikace, zjistíte, že se na výbavě Corvette skutečně nešetřilo
Cena v Německu začíná na 74 500 eur (přibližně 2 000 000 korun), což je v porovnání s americkou cenovkou v přepočtu 44 000 eur docela velký nárůst. Jenže evropská cena je včetně daní a dovézt auto do Evropy také samozřejmě něco stojí.
Navíc má evropská specifikace ve standardu velmi atraktivní paket Z51. Co to znamená? Ostřejší adaptivní podvozek, samosvorný diferenciál, mazání se suchou skříní, větší brzdy, samostatné chlazení pro převodovku a diferenciál, jiné odstupňování převodových stupňů pro lepší využití potenciálu motoru a samozřejmě větší kola a širší lepivé pneumatiky.
Abyste takhle na okruhy připravené auto dostali třeba od Porsche, musíte si připlatit za 911 GT3 RS. Takže najednou se dvoumilionová cenovka za Corvette nezdá zas tak moc, že?
Pod kapotou najdete v základu samozřejmě osmiválec 6,2 l o výkonu 343 kW (466 k) a točivém momentu 630 Nm. Zadní kola roztáčí sedmistupňová manuální převodovka. Evropská Corvette se dostane na stovku za 4,2 sekundy a rozjede se na 290 km/h. Kabriolet zvládne jen 282 km/h.