Evropské trhy: Jásot u Mercedesů i prodejců Renaultu Clio

Z pěti největších trhů rostla pouze Británie, naopak nizozemský trh se propadl o více než třetinu.

Letošní červen vs. loňský červen: minus 6,3 %. První pololetí 2013 vs. první pololetí 2010 minus 6,7 %. To jsou výsledky registrací nových osobních aut v Evropě, které nabízí k přemýšlení společnost JATO Dynamics zabývající se mj. sledováním vývoje automobilového trhu v Evropě.

Jediný pozitivní signál přináší už poněkolikáté za sebou Velká Británie, která jako jediná z pěti největších evropských automobilových trhů vykazuje rostoucí čísla (v porovnání s rokem 2012). Ani Německo, ani Itálie, Španělsko, či Francie i přes časté předpovědi a spíše vroucná přání analytiků nehlásí zlepšení. Zdá se, že odraz ode dna se ještě dlouho konat nebude.

Německo zapsalo do registrů o 8,1 % méně nových osobních automobilů v porovnání s loňským červnem, Itálii ubylo nových vozů o více než 10 procent, Španělsku o 4,2 %, Francii o 11,2 procenta.

Hluboký propad hlásí Kypr. Tamní dealeři přišli o více než 45 procent loňských červnových registrací. Nový člen Evropské unie Chorvatsko spadlo o takřka 25 procent, přes 26 procent méně se registrovalo nových automobilů v Rumunsku. Relativně stabilní trh v Nizozemsku spadl o hrozivých 35,8 %. Ani irských více než 20 procent nedává důvod k jásotu.

Ze 30 sledovaných států Evropy se do červnového plusu dostali kromě Velké Británie ještě Dánové (plus 9,1 %), Norové (plus 2,1 %), Belgičané (plus 1,7 %) a kupodivu také Portugalci (podle předběžných odhadů plus 1,5 %).

Jediná automobilka z první desítky, která se v porovnání s červnem i prvním pololetím 2012 dostala do kladných čísel, je Daimler a jeho Mercedes-Benz. Proti červnu 2012 si polepšila třícípá hvězda o 0,9 % a proti prvním šesti měsícům 2012 o 2,1 procenta. Červnový posun nahoru zaznamenal v Top 10 i Ford – o celých sedm procent. Mimo hlavní desítku je nejúspěšnější Dacia. V červnových i pololetních ukazatelích povyrostla o více než 12, respektive 17 procent.

Zajímavosti | Design | Autosalony | Premiéry | Renault | Paříž 2012

Renault Clio počtvrté: elegantně, stylově, hospodárně

Nejprodávanějším autem prvního pololetí byl VW Golf, ale na krk mu dýchá nová generace Renaultu Clio. To se v porovnání s minulým modelem prodává lépe o 31,7 procenta (červen 2012 – červen 2013) a za obě pololetí to vychází pro to letošní lépe o 17,8 %.

 

Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2010
Stav: 117 453 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 130 119 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 152 372 km
Cena: 40 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků