Kapitoly článku:
Ford Sierra/Merkur XR4Ti
Nová střední řada evropského Fordu vzbudila v první půli osmdesátých let mimořádný ohlas, a tak bylo rozhodnuto nový Ford Sierra vrhnout také na severoamerické trhy. Proto byla založena nová značka Merkur, jejíž produkty byly nabízeny v prodejní síti koncernových značek Lincoln/Mercury. Jejím základem se stalo speciální provedení Sierry v podobě kupé opatřeného specifickou pohonnou jednotkou v podobě čtyřválce 2,3 l s turbodmychadlem.
Merkur XR4Ti (Ford Sierra) a Merkur Scorpio (Ford Scorpio)
V síti Lincoln/Mercury se prodávaly také vozy Mercury Scorpio, a i když se obě auta neprodávala vůbec špatně (zvláště, když souběžně přišel Ford Taurus s pohonem předních kol, který někteří konzervativní zákazníci nebyli ochotni zprvu akceptovat), byla historie značky Mercury v roce 1989 uzavřena.
Opel Omega/Cadillac Catera
V roce 1997 na severoamerické trhy nastoupil nový model Cadillac Catera. Šlo přitom o největší evropský Opel, jenž se stal zároveň nejmenším vozem v nabídce prestižní značky Cadillac. Jistě, byl to známý Opel Omega opatřený modifikovanými konci karoserie a měkčím odladěním pérování, přičemž zákazníci tento transatlantický recept prostě nepřijali.
Cadillac Catera alias Opel Omega
Nebyl to pro ně zkrátka skutečný Cadillac, a mnoho nenapomohl ani facelift v roce 2000, takže už v roce 2001 byla Catera v tichosti stažena z prodejů.