Evropské automobilky chtějí volnější limity emisí pro diesely

Současná aféra Dieselgate spustila lavinu. Diesely sice nikdo jen tak nezakáže (v Evropě mají zhruba 55% tržní podíl), ale už se schyluje ke změně metodiky měření spotřeby a zároveň emisí. Dieselová auta budou například poprvé podstupovat zkoušku v reálném provozu.

Sdružení ACEA, které hájí zájmy automobilek, ale varuje, že pokud zůstanou současné normy stejné, tedy především norma 0,08 g/km NOx, nebudou ji výrobci schopni v reálném provozu se současnými technologiemi plnit. Automobilky tak přinesly Evropské komisi vlastní udržitelný návrh.

Technika | Volkswagen | Dieselgate | Názory

Dieselgate: Skandál VW připomněl slabinu emisních norem

Podle něj by se limity v letech 2017 až 2020 násobily faktorem 2,75 a po roce 2020 faktorem 1,7. V letech 2017 až 2020 by tak směla naftová auta vypouštět 0,22 g/km NOx, což jsou hodnoty jen o 0,03 g nižší, než co dovolovala norma Euro 4. Koeficient 1,7 by zase dovoloval vypouštět v reálném provozu 0,136 g/km NOx a ne současných 0,08 g.

Jistě, současné normy měření emisí realitu neodrážejí, ale testování v reálném provozu nemůže být nikdy fér pro všechny, neboť vstupuje do hry spousta proměnných (hustota vzduchu, teplota, vítr...). Je potřeba upravit především metodiku měření. Auto přeci nemusí opouštět válcovou zkušebnu, stačilo by pouze změnit metodiku, které by více odpovídala reálnému používání auta.

Technika | Dieselgate | Názory

Plivat jen po Volkswagenu je nefér. Proč ostatní výrobci raději mlčí?

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků