Evropské automobilky chtějí volnější limity emisí pro diesely

Současná aféra Dieselgate spustila lavinu. Diesely sice nikdo jen tak nezakáže (v Evropě mají zhruba 55% tržní podíl), ale už se schyluje ke změně metodiky měření spotřeby a zároveň emisí. Dieselová auta budou například poprvé podstupovat zkoušku v reálném provozu.

Sdružení ACEA, které hájí zájmy automobilek, ale varuje, že pokud zůstanou současné normy stejné, tedy především norma 0,08 g/km NOx, nebudou ji výrobci schopni v reálném provozu se současnými technologiemi plnit. Automobilky tak přinesly Evropské komisi vlastní udržitelný návrh.

Technika | Volkswagen | Dieselgate | Názory

Dieselgate: Skandál VW připomněl slabinu emisních norem

Podle něj by se limity v letech 2017 až 2020 násobily faktorem 2,75 a po roce 2020 faktorem 1,7. V letech 2017 až 2020 by tak směla naftová auta vypouštět 0,22 g/km NOx, což jsou hodnoty jen o 0,03 g nižší, než co dovolovala norma Euro 4. Koeficient 1,7 by zase dovoloval vypouštět v reálném provozu 0,136 g/km NOx a ne současných 0,08 g.

Jistě, současné normy měření emisí realitu neodrážejí, ale testování v reálném provozu nemůže být nikdy fér pro všechny, neboť vstupuje do hry spousta proměnných (hustota vzduchu, teplota, vítr...). Je potřeba upravit především metodiku měření. Auto přeci nemusí opouštět válcovou zkušebnu, stačilo by pouze změnit metodiku, které by více odpovídala reálnému používání auta.

Technika | Dieselgate | Názory

Plivat jen po Volkswagenu je nefér. Proč ostatní výrobci raději mlčí?

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků