Moc se těším na chytrá auta, která budou dodržovat směrové patníky, které dává polovina silničářů obráceně:D
Tech značek, co umí přizpůsobit rychlost podle dopravních značek a dat z GPS je nepoměrně více. Umí to Ford, Audi a mnoho dalších. Myslím, ze by bylo fér zmínit tri nebo čtyři výrobce namísto třech modelů jedné značky.
ale proč ne. když vynechám imbecilní příklady zdejších diskutujících, tak to vítám. Pokud něco dokáže auto usínajícího řidiče udržet v pruhu, tak zas přibývá šance, že se ve zdraví všichni vrátíme domů a ten člověk nás čelně nesrazí. Spíš nyní vidím problém v implementaci těchto bezpečnostních prvků. U hodně aut jsou instalovány pod zpětné zrcátko a tento blok je schopen zabrat, dovoluji si tvrdit 40% výhledu z auta. A je jedno jestli je to Toyota, nebo Jaguar.
Zase pokusy na lidech.
"Komise by ve standardních výbavách nových modelů ráda viděla také inteligentní adaptaci na místní rychlostní limity"Koukám chytráci v EU stále nepochopili, že nedodržení rychlostního limitu nezpůsobilo nikdy žádnou nehodu a stále si myslí, že pomalu se rovná bezpěčně...
no jasny ze u tebe na vsi je to cim rychleji, tim bezpecneji... :-)
tys to zase zvoral motyčko
Zůstal bych v klidu, kdyby auta nedokázala překračovat rychlost, k čemu by pak byly stakoňové motory. Najednou by stačila opravdu ta litrová Oktávka a to i bez turba. To automobilky a movitější kupující nepřipustí.
To je pravda, navíc by to některým městům těžce narušilo rozpočet:-D
Zdravíme do Rosic:-D
Táto oblasť je jedna z mála, u ktorých vidím pozitívny význam bruselských byrokratov.Veľa ľudí - aj v tejto diskusii - v tom vidí len ďalšie bruselské nezmysly, ale vďaka za ne!Keby ich totiž nebolo, tak by úroveň bezpečnosti v autách bola niekde úplne inde a možno aj niektorí diskutujúci by boli už mŕtvi.Považujeme za samozrejmosť, že každé auto má ABS a ESP. Ale keby nebolo tlaku na automobilky, tak by to doteraz bola príplatková výbava - minimálne v tých najlacnejších autách.Veľkého zdražovania áut v súvislosti s novými bezpečnostnými systémami sa neobávam. Veľa z nich sú totiž len hardwarovou alebo softwarovou nadstavbou už existujúcich systémov. A keď sú tieto systémy povinné a teda s produkujú v miliónových sériách, tak sa samozrejme oplatí vyrábať špeciálnu elektroniku, kde budú integrované prakticky všetky bezpečnostné funkcie.
aha, takze trebars taky SIPS od Volva si u zakaznikov spravil doteraz respektovane meno kvoli Bruselu...preboha, neblbni.
Nástavby stávajících systémů? A kde, prosím? Který ze stávajících prvků využije třeba systém udržování v pruhu, automatické brzdění, rozpoznání únavy nebo třeba upozornění na pásy na všech sedadlech? Všechny zmíněné potřebují změny v konstrukci a vybavení auta, to není pár bajtů kódu.Výsledkem budou zase jen těžší, složitější a dražší vozy. Stačí mrknout třeba k Renaultu - nejlevnější Mégane s veškerou takovou výbavou je za 450 tisíc... základní verze bez těchto otravných zbytečností přitom je o více než sto tisíc levnější! Totéž samozřejmě platí i pro jiné značky.
Ono to s cenou navic nebude tak dramaticke."Rozpoznani unavy" je pouze SW, staci na to cidla pro el. posilovac. Pro dalsi musi byt radar a kamera, ale to je zalezitost jednotek tisic. To vyhodnoceni a reakce uz je jenom SW v ridici jednotce. Vykon ridicich jednotek bude dostatecny, uz ted musi vyhodnocovat slozite rizeni ekologickych nesmyslu v motoru, ESP a rizeni airbagu.
Rozpoznání únavy si jen s čidlem nevystačí, bohužel. Radar a kamera nestojí pár tisíc a hlavně - ten software pro rozpoznávání nestojí pár tisíc. Ale fascinuje mě, jak si všichni myslí, že právě ten soft je nejlevnější...V průměru si to dnes automobilky cení na třicet až padesát tisíc a to tam není vše, o čem v článku píšou...
Je to tezky.Vyvinout takove softwary do plne funkcni a spolehlive verze je velice velice nakladne. Mnohem drazsi, nez potrebna cidla atd.A taky si to zaplatite, jak taky jinak.Ovsem prinasi to krok po kroku bezoecnejsi a bezpecnejsi auta. A cim vic je jich s tim vyrobi, tim levnejsi je ten vyvoj "na jedne kus".Je ovsem obtizne rizhodnout, kdy uz je to dobry napad a kdy je to jeste prehnane drahe zarizeni, ja bych to rozhodovat nechtel.Jak bylo zmineno airbagy, ABS nebo ESP byla rozhodne spravna rozhodnuti, jejich prinos je markatni.Mereni tlaku v pneu zni jako dobry napad, ale mnoho zivotu to nezachrani a technicka reseni jsou necekane nakladna a choulostiva...
Tak z mého názoru asi musí být pohled na tyhle technologie jasný. I ESP už považuju za věc, která je dost za hranou rozumu. Mediální masáž z toho totiž udělala zázračný prvek, který auto vytáhne ze všeho. Lidé u řízení přestávají přemýšlet a spoléhají na elektroniku.
Ta tlupa bruselských dobroserů už mne se..
Přesně. Když jsme byli pod rusakama, tak jsme normy neměli a měli jsme se jak prasata v žitě. Ať nás zase Zeman s Robejskem připojí a bude klid!
...no pozor, normy boli a dohliadalo sa na ne k.va prisne. A boli prisnejsie ako ma zapad. Napriklad, norma na max.aktivitu /Bq/ v mlieku. Nasa bola prisnejsia ako ta, ktora v tych casoch mala WHO. Niekedy tesne pred r.2000 bola velka cast *nasich* noriem akosi *zazracne* upravena, rozumej zvysenim vsetkych moznych limitov. Preco...pohlad na ten biologicky odpad, co je teraz v supermarketoch, snad ako odpoved staci.Ak si to myslel ako ironiu, nikto Ta na Rusaka nepripaja a nepripoji. Pretoze v tych casoch boli obchody zasobovane predovsetkym nasimi, rozumej domacimi produktami. Takze pluskar aj minuskar asi nevie o com vlastne klika...
Ty si hlavně připoj mozek.
...my tie auta plebsu zakazeme nech sa deje co chce!
"Představy Evropské komise budou během příštího roku konzultovány se všemi dotčenými stranami. Již během roku 2017 by pak měla být schválena přesná podoba plánu." ... nejvíce dotčení budou řidiči, a s těmi to nikdo konzultovat nebude.
To bude sranda až budete předjíždět kamion a auto najednou dupne na brzdu, protože uvidí zapomenutou třicítku a nebo vás držení v pruhu navede do pole/betonové zábrany, protože tam přece vedou čáry:-D EK by měla raději řešit, aby nás nepřejížděly na náměstí kamiony3-[ A nebo určit datum svého rozpuštění
Takhle to vypadá jako sranda, ale to navedení do pole/svodidel už jsem si vyzkoušel a není to žádná zábava. Úplně stačí, aby na silnici bylo dočasné značení žlutými čarami a systém udržení v pruhu s tím má problém. U Fordu Mondeo už se mi na dálnici stalo několikrát, že jsem musel auto přetlačovat. Naštěstí se nikdy nic nestalo, ale poprvé mě to opravdu hodně vyděsilo.
:-) Kde tě na náměstí předjížděj kamiony?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.